سمنان الگوی موفق شهر دوستدار کودک در کشور است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان گفت: تلاش شهرداری سمنان برای دستیابی به الگوهای شهر دوستدار کودک ستودنی است، این شهر به الگویی برای سایر شهرها در این زمینه تبدیل شده است.

راضیه شهاب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری سمنان از انتهای سال ۱۳۹۷ برنامه‌ها و فعالیت‌های گسترده‌ای را با محور کودک اجرا کرده که با استقبال کودکان و خانواده‌ها نیز همراه بوده است.

وی افزود: مبنای برنامه‌های ستاد خدمات سفر شهرداری سمنان در نوروز ۹۸ شهرداری سمنان نیز بر محور شهر دوستدار کودک قرار داشت و این شهرداری توانست برنامه‌های متعددی را در این زمینه در طول سال ۹۸ اجرا کند.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای سمنان با اشاره به عزم شهرداری این شهر برای ارتقای زیرساخت‌های متناسب با نیازهای کودکان، گفت: ایجاد اولین پارک هوشمند کودک ایران، احداث مرکز تخصصی کودک و خانواده که مباحث خلاقیت و کارآفرینی را با همراهی والدین به کودکان آموزش می‌دهد، ایجاد شهربازی بزرگ سمینا و مزرعه گردشگری کودک از پروژه‌های مهم و تأثیرگذار در رشد اجتماعی و افزایش مشارکت و نشاط اجتماعی کودکان است و امیدواریم با پایان شیوع ویروس کرونا، کودکان شهر بتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

شهاب با اشاره به تلاش شهرداری سمنان در دستیابی به برند بین‌المللی شهر دوستدار کودک، تصریح کرد: طبق اعلام یونیسف ایران و وزارت کشور، شهر سمنان در کنار ۱۱ شهر دیگر به عنوان پایلوت اجرای طرح‌های شهر دوستدار کودک انتخاب شده است که ناشی از عزم شهرداری سمنان در دستیابی به این برند تأثیرگذار بوده است.

کد خبر 433633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.