سهم ۲۳ درصدی تاکسی‌ها در حمل ونقل شهری مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: تاکسی های شهر مشهد با جابه جایی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر سهم ۲۳ درصدی در حمل و نقل شهری این کلانشهر دارد.

احمد محبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در شرایط عادی روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر توسط ۱۱ هزار تاکسی درون شهری در شهر مشهد جا به جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه میزان فعالیت برای تاکسیرانان در سطح شهر حداقل هشت ساعت کاری است و رعایت این میزان برای تمامی تاکسیرانان الزامی است، تصریح کرد: تعیین این حجم از فعالیت روزانه برای تاکسیرانان با هدف افزایش سطح بهره‌وری ناوگان تاکسیرانی و برگشت برخی از تاکسی‌ها به چرخه حمل و نقل عمومی شهری است تا توسعه ناوگان متناسب با نیاز شهری صورت پذیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد ادامه داد: برنامه‌ریزی برای ارائه خدمت رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در دوران پس از کرونا در حال انجام است.

وی گفت: ضمن نظارت بازرسان سازمان تاکسیرانی شهروندان نیز می‌توانند با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۳۰۵ سازمان را از وجود تاکسی‌هایی که خارج از حوزه حمل و نقل عمومی فعال هستند؛ مطلع سازند.

محبی با بیان اینکه یکی از موضوعات در حال پیگیری، ارائه خدمات سازمان تاکسیرانی بر مبنای فعالیت‌های هوشمندانه و الکترونیک است، افزود: در صدد هستیم در کنار ارائه خدمات الکترونیک در بستری یکپارچه به شهروندان، حضور فیزیکی تاکسیرانان در سازمان و دفاتر کارگزاری کاهش پیدا کرده و بتوانند به صورت آنلاین خدمات قابل ارائه از طریق شهرداری و سازمان‌ها را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در این راستا دو موضوع افزایش رضایت‌مندی شهروندان از خدمات تاکسیرانی و رضایت تاکسیرانان از خدمات سازمان در دستور کار قرار گرفته است که برای تحقق آن نیازمند وجود یک سیستم هوشمند هستیم تا نقطه نظرات شهروندان را جمع‌آوری و سپس بر مبنای آن برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر 433617

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.