حیوانات خانگی حامل کرونا هستند؟

مسئول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی استان اصفهان گفت: حیوانات ممکن است به کرونا ویروس مبتلا شوند، اما هنوز دلایل علمی مبنی بر حامل بودن حیوانات و ابتلای انسان از طریق حیوانات به خصوص حیوانات خانگی آلوده به کرونا مشاهده نشده است.

رضا فدایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آثار عفونت کرونا در بعضی از حیوانات به شکل آنتی‌بادی در خون آن‌ها مشاهده است، اظهار کرد: در حال حاضر کرونا ویروس جدید که انسان‌ها را درگیر کرده، حیوانات را به شکل بالینی مبتلا نکرده است، شاید منشأ ابتدایی این بیماری از حیوانات بوده، اما اکنون کرونا ویروس جدید هنوز در حیوانات دیده نشده است.

وی ادامه داد: حیوانات حامل کرونا ویروس جدید نیستند، گاهی و به ندرت در حیوانات کرونا دیده شده، اما به طور واضح و آنگونه که این ویروس انسان‌ها را درگیر کرده، حیوانات را مبتلا نکرده است.

مسئول بیماری‌های واگیردار معاونت بهداشتی استان اصفهان خاطرنشان کرد: ویروس کرونا می‌تواند حیواناتی مانند سگ و گربه را درگیر کند، اما اینکه این ویروس از حیوان مبتلا به انسان منتقل شود، مشاهده نشده است و حیوانات حامل این ویروس جدید نیستند، چرا که هنوز دلایل علمی در این زمینه وجود ندارد.

وی با توضیح اینکه امکان آلوده شدن پرندگان به ویروس کرونا وجود دارد، افزود: پرندگان خانگی مانند طوطی ممکن است آلوده به کرونا باشند، اما در ارتباط با پرندگان آلوده نیز خطری انسان را تهدید نمی‌کند.

کد خبر 433610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.