اقدامات کشورهای اروپایی برای مدیریت نخاله‌های ساختمانی

پروژه‌های جدید اتحادیه اروپا اخیرا بر مدیریت نخاله‌های ساختمانی تمرکز کرده است؛ در این جنبش مقامات رسمی هفت کشور اروپایی به تجزیه و تحلیل روش‌هایی برای دستیابی به بازیافت اقتصادی این مواد پرداخته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در یکی از پروژه‌های جدید با عنوان CityLoops، بیش از ۳۰ ابزار و فرایند جدید مورد آزمایش قرار گرفته شده است به این امید که از طریق حذف مواد زائد حاصل از ساخت و تخریب و همچنین به حداقل رساندن پسماندهای آلی، کشورهای اروپایی را به هدف اصلاح و بهبود مواد برساند. در حال حاضر، تعداد هفت شهر اروپایی یعنی Høje-Taastrup و روسکیلد در دانمارک، میکلی در فنلاند، آپلدورن هلند، Bodo در نروژ، پورتو در پرتغال و سویل در جنوب استرالیا در محله آزمایش اقدامات لازم برای دسترسی به هدف فوق هستند.

ضایعات ساخت و تخریب نظیر خاک و پسماندهای آلی، دو پسماند مهم شهری با اثرات قابل توجه منفی بر محیط زیست در شهرهای اروپایی به شمار می‌رود. در پروژه CityLoops روش‌ها، رویکردها و فرآیندهایی شکل می‌گیرد تا از این طریق هدف بازیافت اقتصادی را در فرآیندهای طراحی و تصمیم‌گیری برای ضایعات ساختمانی و همچنین پسماندهای آلی در شهرها نهادینه کنند. هدف نهایی تمام این راه‌حل‌ها و رویکردها برانگیختن مفهوم "اقتصاد مدور" است و اقدامات مختلف، از ابزارها برای پیش‌بینی میزان ضایعات در آینده گرفته تا ایجاد کمپین‌های افزایش آگاهی مردم، ابزارهای تصمیم‌گیری برای اقتصاد مدور، شبیه‌سازی ابزارهایی برای مصورسازی سه بعدی اثرات و دستورالعمل‌های تهیه محصولات پسماندهای آلی را در بر می‌گیرد.

علاوه بر این، هفت شهر شرکت کننده در پروژه به دنبال یافتن پاسخ به این سوال هستند که چگونه بخش غیر خصوصی می‌تواند درگاهی برای عرضه راه‌حل‌ها و محصولات اقتصاد مدور نوین ایجاد کند. این راه حل‌ها می‌تواند شامل عواملی نظیر طراحی مدور بازیافت، افزایش استفاده از مواد بازیافتی در محصولات، استفاده دوباره و بازیافت درست محصولات و مواد باشد. در واقع، هدف پروژه CityLoop ارائه یک طرح آزمایش شده برای ترویج "بازیافت اقتصادی" است تا آن را در اختیار سایر دولت‌های محلی سراسر قاره اروپا قرار دهد.

کد خبر 433586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.