بیمه هنرمندان صنایع دستی در اولویت مجلس قرار گیرد

یک هنرمند صنایع دستی گفت: در صنایع دستی اولین انتظار هنرمند از مجلس ایجاد بیمه هنرمند است. هنرمند با فکر و ذهن آزاد باید مشغول خلق آثار باشد، اما متأسفانه همیشه دغدغه امرار معاش، درآمد و بیمه را دارد. به وضع هنرمندان رسیدگی نمی‌شود تنها شعارهایی داده می‌شود، اما عمل نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در سال‌های اخیر کالاهایی مشابه صنایع دستی ایرانی به صورت قاچاق وارد کشور شده که با قیمت کمتری نسبت به آن‌ها به فروش می‌رسد. این در حالی است که با صادرات تولیدات این صنعت می‌توان علاوه بر معرفی فرهنگ و هنر کم‌نظیر هنرمندان ایرانی به جهان، رنگ و روی دوباره به اقتصاد کشور ببخشیم؛ چرا که اقدامات در راستای ارزآوری و رشد اقتصادی از ملزومات این زمان است.

یکی از مهم‌ترین معضلات در حوزه صنایع دستی به بحث قانونگذاری و برنامه‌ریزی بر می‌گردد. بسیاری از قوانین نامتناسب دست و پای صادر کنندگان صنایع دستی را بسته است و انتظار فعالان این هنر صنعت تسهیل در روند صادرات است ضمن اینکه میزان تسهیلات حمایتی برای کارگاه‌های تولید کننده صنایع دستی بسیار محدود است. رفع این مشکلات در حوزه اختیارات مجلس قرار می‌گیرد و هنرمندان، فروشندگان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنایع دستی انتظارات گوناگونی از ساکنان جدید بهارستان دارند.

مصطفی نجار، هنرمند و فعال حوزه صنایع دستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره انتظارات خود از مجلس جدید، اظهار کرد: اگر فراکسیون تحت عنوان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تشکیل شود و در آینده به کمیسیون تبدیل شود بسیار خوب است، چراکه کارآمدتر خواهد بود.

وی افزود: در صنایع دستی اولین انتظار هنرمند از مجلس ایجاد بیمه هنرمند است. هنرمند با فکر و ذهن آزاد باید مشغول خلق آثار باشد، اما متأسفانه همیشه دغدغه امرار معاش، درآمد و بیمه را دارد. به وضع هنرمندان رسیدگی نمی‌شود تنها شعارهایی داده می‌شود، اما عمل نمی‌کنند.

این هنرمند صنایع دستی ادامه داد: یکی دیگر از انتظارات هنرمند صنایع دستی از مجلس شورای اسلامی جلوگیری از ورود اجناس قاچاق است، زمانی که صنایع دستی یک کشور دیگر با کیفیت و قیمت پایین‌تر وارد کشور می‌شود هنر هنرمند ایرانی دیگر به چشم نمی‌آید و با وضعیت مالی امروز جامعه مردم به سمت خرید کالای با قیمت پایین‌تر می‌روند.

نجار خاطرنشان کرد: بعد از گرانی بنزین، مصالحی که در تولید صنایع دستی استفاده می‌شود قیمت سرسام‌آوری پیدا کرده که باعث تعطیلی بسیاری از کارگاه‌های آن شده است.

وی درباره میزان رضایت خود از عملکرد دستگاه‌های دولتی، تصریح کرد: از عملکرد آن‌ها تقریباً ناراضی هستم، چرا که در زمان مراجعه به ادارات هیچ کس پاسخگو نیست.

کد خبر 433582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.