کرونا قیمت خودروی تسلا را ارزان کرد

شرکت تسلا قیمت خودروی اسپرت مدل Y را سه هزار دلار کاهش داده است؛ تسلا سعی دارد با این اقدام ادامه فروش محصولات خود را در بحران شیوع ویروس کرونا حفظ کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ساخت عینک واقعیت افزوده اپل توسط فاکسکان، گران شدن قیمت پایه آیفون ۱۲ نسبت به نسخه‌های پیشین، ارزان شدن خودروی تسلا، تولید اولین بازوی رباتیک تمام چوبی همه کاره و تشخیص زودهنگام کرونا با دستگاه اندازه گیری اکسیژن در خلط را در بسته خبری تکنولوژی ایمنا بخوانید.

ساخت عینک واقعیت افزوده اپل توسط فاکسکان

طبق گزارش جدید کارخانه فاکسکان، تولید لنزهای عینک واقعیت افزوده اپل را به طور آزمایشی آغاز کرده است. در اواسط ماه ژوئن گزارش شد شرکت اپل تصمیم دارد یک عینک واقعیت افزوده با نمایشگر پیشرفته HMD بسازد و اکنون گزارش‌های جدید حاکی از آن است که اپل تولید آزمایشی عینک‌های واقعیت افزوده را در یکی از کارخانه‌های فاکسکان آغاز کرده است.

طبق گزارش وب سایت «اینفورمیشن»، این شرکت برای توسعه لنزهای نیمه شفاف عینک‌های مذکور با فاکسکان همکاری می‌کند و این درحالی است که فاکسکان یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه‌های اپل است و بیشتر آیفون‌ها در این شرکت ساخته می‌شود. لنزهای چنین عینکی یکی از مهم‌ترین بخش‌های دستگاه هستند و به گفته یک منبع آگاه نمونه اولیه لنز عینک ساخته شده و از حدود دو ماه قبل تولید آزمایشی آن آغاز شده است.

در فناوری واقعیت افزوده محتوای دیجیتال و اطلاعات در دنیای واقعی نمایش داده می‌شود و به نظر می‌رسد این محتوا در دنیای واقعی وجود دارد.

گران شدن قیمت پایه آیفون ۱۲ نسبت به نسخه‌های پیشین

پیش‌بینی می‌شود اپل، سری آیفون ۱۲ را چند ماه دیگر رونمایی کند. به گفته تحلیلگران بازار فناوری، آیفون‌های جدید بدون شارژر و ایرپاد برای مشتریان بارگیری می‌شود. اکنون نیز گزارشی جدید حاکی از آن است که قیمت پایه آیفون جدید ۵۰ دلار بیشتر از نسل‌های قبلی است؛ «جف پو»، یکی از تحلیلگران این حوزه طی گزارشی در وب سایت مک رومرز به این موضوع اشاره می‌کند که مدل پایه آیفون ۱۲ با قیمت ۷۴۹ دلار عرضه می‌شود. این درحالی است که سال گذشته آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شده بود.

تخمین زده می‌شود مدل پایه آیفون ۱۲، نمایشگر ۵.۴ اینچی او ال ای دی، تراشه A14، فناوری ۵G و تنظیمات دو دوربین پشتی خواهد داشت. جف پو معتقد است از آنجا که آیفون ۱۲ با فناوری ۵G عرضه می‌شود، چنین افزایش قیمتی برای مشتریان اهمیت زیادی ندارد و در نتیجه به تقاضا برای این دستگاه خسارتی وارد نمی‌شود، اما نبود شارژر و ایرپاد احتمالاً جنجالی میان مشتریان اپل به وجود بیاورد.

البته باید در نظر داشت حتی با وجود ۵۰ دلار افزایش بها، قیمت پایه آیفون ۱۲ از گلکسی S۲۰ کمتر خواهد بود؛ قیمت پایه موبایل سامسونگ در آمریکا ۹۹۹ دلار است.

تبلتی که نمایشگر ثانویه می‌شود

لنوو قصد دارد تبلتی بسازد که می‌توان آن را به عنوان نمایشگر ثانویه برای لپ تاپ یا موبایل به کاربرد. سال گذشته بارگیری محموله‌های تبلت کاهش یافت، اما به دلیل شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان دوباره تقاضا برای این دستگاه افزایش پیدا کرده است. در این میان شرکت‌های مختلف سعی دارند با عرضه محصولات جدید مشتریان را به خود جذب کنند و طبق گزارش‌ها شرکت لنوو سعی دارد با عرضه تبلت اندروید یوگا ایکس سهمی از بازار تبلت را به خود اختصاص دهد.

طبق گزارش وب سایت ایکس دی‌ای دو لوپررز یکی از توسعه دهندگان اندروید به اسنادی از تبلت جدید لنوو دست یافته است و در این اسناد طرح‌هایی از یک صفحه نمایش ثانویه UX وجود دارد. به عبارت دیگر این تبلت اندروید را می‌توان به عنوان یک نمایشگر ثانویه برای دستگاه‌هایی مانند لپ تاپ، موبایل یا حتی دستگاه بازی رایانه‌ای نینتندو سوئیچ به کار برد.

این تبلت دارای یک پورت میکروHDMI است و هنگامی که تبلت به دستگاه دیگری متصل می‌شود، سیستم عامل اندروید آن قفل خواهد شد تا محتوای دستگاه اتصالی را نشان دهد. در این حالت دکمه‌های تنظیم صوت تبلت را می‌توان برای کنترل صدای محتوای در حال پخش در تبلت یا دستگاه دیگر به کار برد، همچنین کاربر با لمس هر نقطه‌ای از نمایشگر می‌تواند درخشش، قدرت و تنظیمات خروجی را کنترل کند.

کرونا خودروی تسلا را ارزان کرد

شرکت تسلا قیمت خودروی اسپرت مدل Y را سه هزار دلار کاهش داده است؛ تنها چهار ماه از عرضه این خودرو به بازار می‌گذرد و تسلا سعی دارد با این اقدام ادامه فروش محصولات خود را در بحران شیوع ویروس کرونا حفظ کند. قیمت این خودرو ۵۲ هزار و ۹۹۰ دلار بود، اما با توجه به کاهش سه هزار دلاری اکنون در وب سایت تسلا ۴۹ هزار و۹۹۰ دلار قیمت گذاری شده است.

شرکت تسلا در ماه می قیمت خودروهای «مدل ۳»، «مدل ایکس» و «مدل اس» را نیز کاهش داده بود. این درحالی است که میزان کاهش تحویل خودروهای تسلا به مشتریان در ماه جاری، کمتر از آمار پیش بینی شده در سه ماهه دوم بوده و نشان می‌دهد تسلا در برابر صدمات شیوع ویروس کرونا به صنعت خودروسازی در امان بوده است.

تولید اولین بازوی رباتیک تمام چوبی همه کاره

یک شرکت نوپای آمریکایی از تولید اولین بازوی رباتیک تمام چوبی خبر داده که قادر به انجام اموری همچون چیدن اشیا بر روی هم و ریختن مایعات در فنجان است، بازوی رباتیک مذکور متشکل از قطعات چوبی است که بر روی صفحه‌ای بزرگ طراحی شده و کاربر می‌تواند این قطعات را از جای خود خارج کند و آن‌ها را به یکدیگر پیوند بزند تا بازوی مذکور تکمیل شود.

این بازوی رباتیک آرم پال نام دارد و در انتهای آن یک دسته کنترل نیز در نظر گرفته شده که برای تسهیل هدایت ربات قابل استفاده است. این بازوی رباتیک ساده که در چند دقیقه ساخته می‌شود، برای صاحبان مشاغل و برنامه نویسان قابل استفاده است.

بخش‌های چوبی این بازوی رباتیک با استفاده از لیزر برش خورده و قراردادن آن‌ها در کنار هم به سادگی ممکن است؛ البته بعضی بخش‌های هیدرولیک این ربات فلزی است و برای سوار کردن بازوی رباتیک آرم پال تنها باید از یک پیچ گوشتی استفاده شود. بنابراین کودکان ۱۰ سال به بالا هم می‌توانند از آن استفاده کنند.

قیمت ساده‌ترین مدل این بازوی رباتیک ۹۹ دلار است و مدل پیشرفته‌تر آن با دو بیل مکانیکی و دو جرثقیل مغناطیسی ۱۳۹ دلار قیمت دارد.

تشخیص زودهنگام کرونا با دستگاه اندازه گیری اکسیژن در خلط

محققان دانشگاه تهران موفق به ساخت دستگاهی شدند که می‌تواند فرد مبتلا به کووید ۱۹ را با نمونه خلط بیمار تشخیص دهد. محققان ایرانی مقاله‌ای در مجله Biosensors and Bioelectronics چاپ رکردند که در آن جزئیات مربوط به ساخت دستگاهی برای تشخیص زودهنگام کرونا با استفاده از اندازه‌گیری میزان گونه‌های اکسیژن فعال(ROS) در خلط درج شده است.

محمد عبدالاحد، محقق آزمایشگاه ادوات نانو بیوالکترونیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران گفت: در این مقاله نشان دادیم که چگونه می‌توان از گونه‌های اکسیژن فعال برای تشخیص بیماری‌های مربوط به ریه استفاده کرد و افزایش گونه‌های اکسیژن فعال در خلط یکی از شاخص‌هایی است که می‌تواند نشان دهنده بیماری کرونا باشد.

وی افزود: در بیماران کرونایی حتی زمانی که هنوز علائم بیماری مشخص نشده است، میزان گونه‌های اکسیژن فعال در خلط بیمار تغییر می‌کند؛ حسگر جدید با استفاده از این شاخص می‌تواند وجود بیماری را مشخص کند.

این محقق ادامه داد: این دستگاه می‌تواند برای تشخیص زودهنگام بیماری کرونا استفاده شود و اگر کسی توسط این دستگاه مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، باید برای تست‌های تکمیلی اقدام کند. این دستگاه برای پایش جمعی و عمومی مناسب است تا افراد کرونایی بی علامت را مشخص کند.

کد خبر 433576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.