اندروید ۱۰؛ محبوب ترین سیستم عامل تلفن همراه

تنها با گذشت پنج ماه از زمان انتشار اندروید ۱۰، این سیستم عامل بیشترین میزان نصب را در میان چهار نسخه آخر سیستم عامل اندروید به خود اختصاص داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گوگل همواره تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند را تشویق می‌کند که محصولات خود را به آخرین نسخه اندروید مجهز کنند. به نظر می‌رسد که این شرکت در این زمینه موفق شده و سیستم عامل اندروید ۱۰ هم اکنون بالاترین میزان نصب را در میان نسخه‌های مختلف به خود اختصاص داده است. این نسخه از سیستم عامل تا کنون روی ۱۰۰ میلیون دستگاه شامل گوشی همراه و تبلت نصب شده است.

افزایش میزان نصب سیستم عامل اندروید ۱۰، حدود ۲۸ درصد، سریع‌تر از سرعت نصب اندروید ۹ پای است. بنابر اعلام شرکت گوگل، این سرعت نصب به دلیل بهبودهایی است که در سال‌های اخیر در این نسخه از سیستم عامل ایجاد شده است. سال گذشته هنگامی که مدت زمان کمی تا معرفی اندروید ۱۰ باقی مانده بود، شرکت گوگل اعلام کرد که ۲۲.۶ درصد گوشی‌های اندرویدی مجهز به اندروید ۹ پای هستند.

به نظر می‌رسد گوگل در زمینه افزایش نصب سیستم عامل اندروید ۱۰ پیشرفت قابل توجهی داشته و انتظار می‌رود با معرفی اندروید ۱۱ نیز چنین روندی ادامه پیدا کند. البته اعداد ذکر شده در مقایسه با آمار مربوط به نصب سیستم عامل 13 iOS بسیار ناچیز است. تقریباً ۹۲ درصد کاربران اپل از ۱۳ iOS استفاده می‌کنند؛ به نظر می‌رسد که وجود این تفاوت به دلیل تنوع بالای گوشی‌های اندرویدی است.

کد خبر 433570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.