وزارت بهداشت ۲۰۰۰ دستگاه ونتیلاتور ساخت داخل می‌خرد

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه هیچ درمان قطعی برای کرونا یافت نشده، گفت: وزارت بهداشت هزینه خرید ۲۰۰۰ دستگاه نتیلاتور را تقبل کرده است.

به گزارش ایمنا، جان بابایی اظهار کرد: ایران تاکنون در این عرصه دستخوش تصمیم‌گیری‌های غلط نشده و جز کشورهای پیشرویی در زمینه تحقیقات مربوط به بیماری کرونا است.

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: تمام مطالعات و پیشرفت‌های پزشکی در خصوص کرونا جمع‌آوری و این باعث شده تصمیم‌گیری‌ها عجولانه نباشد.

این مقام وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر همه روش‌های مؤثر در کشور وجود دارد و داروهای احتمالی توصیه شده که روی این ویروس می‌تواند مؤثر باشد به جهت ساخت به شرکت‌های دارویی توصیه خواهد شد.

جان بابایی اضافه کرد: با شرایط موجود، همه داروهای توصیه شده در درمان کرونا در استان بوشهر نیز وجود دارد. پلاسما درمانی نیز یکی از روش‌های درمانی است که تلاش می‌شود که این روش نیز در استان اجرا شود.

وی بابیان اینکه حمایت تنفسی در درمان کرونا مؤثر است افزود: سرمایه‌گذاری ما در راستای توسعه تخت‌های ویژه و آی سی یو، دستگاه کمک تنفسی و دستگاه‌های اکسیژن ساز است که تلاش شده نیاز استان‌هایی ازجمله بوشهر در این خصوص برطرف شود.

جان بابایی ادامه داد: دولت در قالب طرح تحول نظام سلامت، گام‌های مؤثری در استان بوشهر برداشته و اگر توسعه تخت‌های بیمارستانی نبود امروز وضعیت بدتر و مرگ‌ومیرهای بیشتری مورد انتظار بود. با این وجود ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان‌ها نیز محدود است و مردم باید مراقبت‌های لازم را در زمینه پیشگیری از ابتلاء به بیماری انجام دهند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقدامات خوبی در خصوص مدیریت بیماری انجام‌شده و با توجه به اینکه استان بوشهر جز استان‌هایی است که میزان مراجعه مردم و بیماران بدحال آن زیاد است، لزوم توسعه تخت‌ها مورد تاکید است.

جان بابایی اضافه کرد: تلاش می‌شود تجهیزات لازم بیمارستان شهدای هسته‌ای علاوه بر تجهیزات اورژانس، تخت‌های ویژه و دستگاه سی‌تی‌اسکن تأمین تا قبل از مهرماه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به خستگی کادر درمان تلاش می‌شود نیروهای جایگزین و کمکی به کادر درمان استان تزریق شود.

مدیریت خوب شیوع بیماری کرونا در ایران

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: در زمان حاضر بیماری کرونا در کشور در حال مدیریت است. وفاق، همدلی و اتحاد در رعایت موارد بهداشتی و روش‌های پیشگیری از کرونا سبب کنترل بیماری خواهد شد

وی ادامه داد: هرچند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان خط مقدم در بیماری کرونا به شمار می‌رود اما همه دستگاه‌ها در کنار این وزارتخانه بودند و تاکنون به خوبی این بیماری در کشور مدیریت شده است.

جان بابایی افزود: در ابتدا ساده‌انگاری مردم نسبت به کرونا باعث شد که بیماری تشدید شود اما امروز با تبلیغات و هشدارهایی که داده‌شده توجه به این بیماری بیشتر شده است. مردم شیوه زندگی خود را تغییر داده‌اند و با رعایت مسائل بهداشتی در جهت کاهش ابتلاء تلاش می‌کنند.

بر اساس گزارش وبدا، معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه بیماری کرونا فرسایشی است خاطرنشان کرد: در این شرایط دلجویی از کارکنان بهداشت و درمان می‌تواند خستگی را از تن آنها بیرون آورد.

کد خبر 433560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.