شانس ابتلای بازیکنان به کرونا به صفر نمی رسد

پزشک تیم فوتبال پرسپولیس گفت: شانس ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا را نمی‌توان به صفر رساند و فوتبال برقرار باشد یا نباشد هیچ‌کس نمی‌تواند چنین تضمینی بدهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، علیرضا حقیقت پزشک سرخپوشان درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط این تیم گفت: مراقبت‌های کنترلی در ارتباط با کرونا و پیشگیری از شیوع آن در تیم با جدیت دنبال می‌شود. البته باید در نظر بگیریم که بازیکنان ساعات زیادی را در جمع خانواده و در سطح جامعه حضور دارند که در این باره نکات لازم به صورت مکرر به اعضای تیم منتقل می‌شود. شانس ابتلاء را نمی‌توان به صفر رساند و فوتبال برقرار باشد یا نباشد هیچ‌کس نمی‌تواند چنین تضمینی بدهد.

وی ادامه داد: باشگاه در این ارتباط متحمل هزینه‌های مختلفی برای در اختیار گرفتن پرواز چارتر، ترانسفر اعضای تیم با دو دستگاه اتوبوس و موارد دیگری از این دست می‌شود، با این اوصاف درست و منصفانه نیست که مطرح شود پرسپولیس به خاطر مشکل مالی کم گذاشته و به این دلیل مثلاً نسبت به انجام آزمایش PCR (آزمایش تشخیص بیماری کرونا) اقدام نکرده است. پرسپولیس هر مشکلی هم که داشته است برای این بخش از کار تیم، هیچ محدودیتی قرار نداده است و همان‌طور که همه می‌دانند برای در اختیار گرفتن پرواز اختصاصی و یک دستگاه اتوبوس بیشتر هم هزینه کرده‌ایم.

حقیقت افزود: ما به صورت روزانه علائم گوناگونی را در مورد بازیکنان و دیگر اعضای تیم بررسی می‌کنیم و روی کوچک‌ترین تغییرات حساس هستیم تا هر موردی را در سریع‌ترین زمان ممکن شناسایی کنیم. نمی‌توانیم به آزمایش‌های تشخیصی بسنده کنیم چون فرد می‌تواند روز انجام آزمایش در سلامت کامل باشد ولی روز بعد یا چند ساعت بعد در معرض ویروس قرار گرفته و مبتلا شود. به همین دلیل چک کردن همه اعضا به صورت مرتب در دستور کار است و در صورت مواجهه با هر مورد مشکوک با سرعت اقدام می‌شود که در ارتباط با یکی ار بازیکنان هم چنین بود.

پزشک پرسپولیس خاطرنشان کرد: امروز آزمایش PCR و آزمایش آنتی بادی را برای همه تیم انجام خواهیم داد. آزمایش آنتی بادی البته جزو پروتکل‌ها نیست ولی باشگاه این هزینه را برای تکمیل پرونده پزشکی بازیکنان و همچنین در اختیار داشتن اطلاعات کامل، انجام می‌دهد.

کد خبر 433538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.