قالیباف جلوی اجرایی شدن نامه احمدی‌نژاد را گرفت

رئیس شورای شهرستان ری گفت: در حال حاضر کهریزک و باقرشهر شورا و شهردار مستقل دارند اما شهرری با چند هزار سال قدمت، شورا و شهردار مستقل ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن خلیل‌آبادی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: "سال ۹۲ مجلس نهم شهرری را به شهر تهران الحاق کرد و احمدی نژاد در دوره‌ای که رئیس جمهور بود، نامه‌ای به استانداری تهران ابلاغ کرد تا شهرری دارای شورای شهر و شهردار مستقل شود.

با پیگیری‌های شهردار وقت تهران جلوی این کار گرفته و قرار شد شهرری که دارای تاریخ هشت هزار ساله است، تحت مدیریت تهران قرار گیرد که چند صد سال عمر دارد. آن زمان شهرری توسط شهرداری تهران بدون قانون مدیریت می‌شد. مدیریت شهرری از ۲۷ فروردین همان سال به بعد با تبصره‌ای که در ماده دوازده قانون شوراها آمد، به صورت قانونی در اختیار شهرداری تهران درآمد.

در حال حاضر کهریزک و باقرشهر شورا و شهردار مستقل دارند، اما شهرری با چند هزار سال قدمت، شورا و شهردار مستقل ندارد. اگر ری از تهران جدا شود، دیگر به تهرانی‌ها اجازه نمی‌دهیم که زباله‌های خود را در اینجا دفن و فاضلابشان را به اینجا سرازیر کنند.

در صورت جدایی ری از تهران پالایشگاه و زندان حسن آباد را از اینجا خارج می‌کنیم. به همین دلایل برخی نمایندگان تهران با این کار مخالف هستند. چرا تهرانی‌ها باید زباله‌های خود را به اینجا آورند تا بوی بد زباله‌ها موجب آزار مردم شهرری شود؟ بروند زباله‌هایشان را در حکیمیه و شمیران دفن کنند.

چرا باید قیمت زمین در حکیمیه و شمیران متری ۸۰ میلیون تومان باشد، اما در شهرری به خاطر مشکلات زیست محیطی که پسماند تهران، پالایشگاه و بهشت زهرا (س) ایجاد کرده، متری ۱۰ میلیون تومان باشد؟

چرا باید صنایع آلاینده تهران به شهرری آیند؟ اگر نباید صنایع آلاینده در شهرها فعالیت کنند، چرا به شهرری می‌آیند؟ مگر شهرری «شهر» نیست؟ شهرداری هر روز خانه یکی از فلان الدوله‌ها را در منطقه ۱۲ پیدا می‌کند و ده‌ها میلیارد تومان برای حفظ آن‌ها هزینه می‌کند.

اما برای حفظ قلعه گبری و دژ رشکان که سه هزار سال قدمت دارند کاری نمی‌کند. در حالی که خانه‌های منطقه دوازده تهران در نهایت صد یا دویست سال قدمت دارند که البته من مخالف حفظ آن‌ها نیستم، اما باید اهم و مهم را در نظر گرفت.

آیا حفظ برج هزار ساله طغرل که یک اثر بی‌نظیر در معماری است و در آن مظاهر ریاضی و نجوم وجود دارد، باید در اولویت باشد یا خرید و بازسازی خانه فلان الدوله‌ها؟ "

کد خبر 433526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.