محرومیت ۲ ساله منچستر سیتی از لیگ قهرمانان بخشیده شد

دادگاه حکمیت ورزش، حکم اتحادیه فوتبال اروپا مبنی بر محرومیت دو ساله منچسترسیتی از حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا را رد کرد.

به گزارش ایمنا، دادگاه حکمیت ورزش (CAS) امروز (دوشنبه ۱۳ جولای / ۲۳ تیر) رأی خود درباره فرجام‌خواهی باشگاه منچسترسیتی به حکم محرومیت دو ساله‌اش از حضور در مسابقات اروپایی که توسط یوفا صادر شده بود، را اعلام کرد. بر این اساس دادگاه CAS پس از بررسی دفاعیات باشگاه منچسترسیتی و مدارک موجود، فرجام‌خواهی این باشگاه انگلیسی را پذیرفت و رأی یوفا را رد کرد.

به این ترتیب منچسترسیتی که سهمیه حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان اروپا را با مسجل کردن نایب‌قهرمانی‌اش در رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر انگلیس به دست آورده است، مجاز به حضور در رقابت‌های اروپایی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بحران در منچستر، اردوی سیتیزن‌ها در آستانه فروپاشی

اتحادیه فوتبال اروپا در تاریخ ۱۴ فوریه (۲۵ بهمن) به طور رسمی اعلام کرد باشگاه منچسترسیتی به دلیل نقض قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا و به اتهام سندسازی و اعلام غیرواقعی رقم درآمدهایش برای توجیه خریدهای نجومی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به مدت دو سال از حضور در مسابقات اروپایی محروم است. یوفا همچنین این باشگاه انگلیسی را ۳۰ میلیون یورو جریمه نقدی کرد.

دادگاه حکمیت ورزش همچنین جریمه نقدی این باشگاه را از ۳۰ میلیون یورو به ۱۰ میلیون یورو کاهش داد.

کد خبر 433510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.