جهانگیری: برنامه‌ای مانند احیاء دریاچه ارومیه برای تالاب‌های کشور تدوین شود

معاون اول رئیس جمهور توجه به تالاب‌های کشور را پیش از بروز آسیب‌های ناشی از خشک شدن ضروری دانست و گفت: باید برای مدیریت تالاب‌های کشور، برنامه‌ای مانند برنامه احیاء دریاچه ارومیه تدوین شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری در سومین جلسه ستاد ملی هماهنگی و مدیریت تالاب‌های کشور با تأکید بر اینکه باید قدر مجموعه تالاب‌های کشور را بدانیم، گفت: باید قدر تالاب‌های کشور را تا وقتی زنده هستند و پیش از بروز پیامدها و آثار نامطلوب زیست محیطی ناشی از مرگ آنها بدانیم.

وی با اشاره به تجربه موفق سازمان حفاظت محیط زیست و وزارتخانه‌های نیرو و جهاد کشاورزی در احیا دریاچه ارومیه گفت: باید برای مدیریت تالاب‌های کشور نیز برنامه‌ای مانند برنامه احیا دریاچه ارومیه تدوین شود تا شاهد جلوگیری از خشک شدن تالاب‌ها باشیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه کار بسیار مهمی بود که اصلی‌ترین دغدغه‌ها نسبت به این دریاچه را برطرف و زمینه رضایت‌مندی مردم کشور را فراهم کرد.

جهانگیری با اشاره به گزارش‌های ارائه شده درباره تدوین برنامه‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار پنج ساله احیای تالاب میانکاله و خلیج گرگان، بر ضرورت تلاش برای اجرایی شدن این پروژه‌ها تأکید کرد و گفت: باید این برنامه‌ها بر اساس اولویت‌های تعیین شده و مطابق برنامه زمان‌بندی با جدیت از سوی استانداران مازندران و گلستان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شوند تا شاهد احیا تالاب‌های کشور باشیم.

وی همچنین با اشاره به گزارش‌های ارائه شده در جلسه درباره برنامه‌ها و اقدامات طرح جامع هفت ساله احیا تالاب انزلی، این تالاب را از مهمترین تالاب‌های کشور برشمرد و گفت: تالاب انزلی همواره مورد توجه مردم استان گیلان بوده که امیدوارم با اجرای برنامه‌های تدوین شده، شاهد حل مشکلات و مسائل این تالاب باشیم.

معاون اول رئیس جمهور از استاندار گیلان، سازمان حفاظت محیط زیست و دستگاه‌هایی که مطابق برنامه‌های تهیه شده دارای تعهد هستند خواست با جدیت نسبت به انجام تکالیف و تعهدات خود اقدام کنند و از آسیب رسیدن و خشک شدن تالاب انزلی جلوگیری کنند.

جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه مبنی بر تولید کمپوست در استان گیلان و ضرورت انتقال آن به جنوب کشور برای استفاده خاطرنشان کرد: کارگروهی با حضور وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان برنامه و بودجه در این خصوص تشکیل شود و تعیین تکلیف کند که کارخانه‌های تولید کمپوست در کدام مناطق احداث و موارد مصرف کمپوست تولیدی در چه صنایعی باشد.

کد خبر 433494

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.