راه‌اندازی پویش «من هم ماسک می‌زنم» در شیراز

شهردار شیراز گفت: به منظور تشویق شهروندان به استفاده از ماسک و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا پویش «من هم ماسک می‌زنم» راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر اسکندرپور در آئین آغاز این پویش اظهار کرد: پویش «من هم ماسک می‌زنم» با بیش از ۶۰۰ نیروی انسانی مجموعه شهرداری و ۶۰ خودرو کار خود را آغاز کرده است و طی آن این افراد در گروه‌های دو الی سه‌نفره در سطح شهر و خیابان‌های شلوغ و پرتردد حضور دارند و شهروندان را به استفاده از ماسک تشویق می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اعلام نهادهای بهداشتی مبنی بر تأثیر بالای استفاده از ماسک بر کاهش میزان ابتلاء به کرونا ویروس، این کمپین در شیراز کلید خورده و تا دو هفته تداوم دارد.

شهردار شیراز ضمن هشدار نسبت به شیوع بیش از پیش کرونا در شیراز گفت: عبور از پیک کرونا تنها با مشارکت کامل شهروندان و استفاده از ماسک در قطع زنجیره انتقال این بیماری امکانپذیر است.

اسکندرپور با اشاره به اقدامات شهرداری شیراز از ابتدای اسفندماه در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا افزود: در ابتدای شیوع این بیماری، اقدامات شهرداری و سایر دستگاه‌ها به دلیل همکاری و مشارکت شهروندان تأثیرگذار بود.

وی با بیان اینکه اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری را در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا کرده ایم، عنوان کرد: دورکاری پرسنل، توسعه شهرداری الکترونیک در راستای کاهش مراجعه شهروندان به حوزه‌های مختلف، تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی و … از جمله اقدامات تأثیرگذار در کنترل روند بیماری بود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه ضدعفونی مراکز، معابر و مکان‌های عمومی مطابق دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا و به صورت هدفمند همچون مقابل مراکز درمانی اجرا می‌شود، گفت: تداوم همکاری مجموعه شهرداری با دانشگاه علوم پزشکی و ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا و شورای اسلامی شهر شیراز، حفظ و ارتقا سلامت جامعه به عنوان یک اولویت مهم است، زیرا یک جامعه سالم، امکان رشد و توسعه را خواهد داشت.

اسکندرپور در خصوص تعطیلی سیستم حمل و نقل عمومی اظهار داشت: تعطیل شدن مترو و اتوبوس ترددهای ضروری بخشی از شهروندان فاقد خودروی شخصی را با مشکل مواجه کرده است اگر با مشارکت مردم و طی روزهای آینده شاهد کاهش شمار مبتلایان به کرونا ویروس در شیراز باشیم و رفتار مردم در خصوص استفاده از ماسک و رعایت حداقل‌های بهداشتی تداوم داشته باشد، سیستم حمل و نقل عمومی فعال خواهد شد.

کد خبر 433485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.