نخستین نمایشگاه مجازی خوشنویسی برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه مجازی خوشنویسی با عنوان «میراث ماندگار» از آثار ۹ هنرمند به‌شکل مجازی در صفحه اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو افتتاح می‌شود.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، اولین نمایشگاه مجازی خوشنویسی میراث ماندگار با هدف گردآوری آثار سفیران شایسته فرهنگ و هنر ایران، چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۱۳۹۹، رأس ساعت ۲۲ به‌شکل مجازی در اینستاگرام کمیسیون ملی یونسکو افتتاح می‌شود. در این نمایشگاه آثاری از خوشنویسانی چون یدالله کابلی خوانساری، امیراحمد فلسفی، الهه خاتمی، فرشته حسینی و محمد حیدری به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران در این باره نوشت: روزگار بس دشواری است. دیدار و باهم بودن و یکدیگر را ندیدن، شده است پروتکل زندگی در این روزها. هنر اما از جنس باهم بودن است و دیدن؛ و ما در فصل غم‌انگیز از هم گریختن و فاصله‌ها، همچنان دست به دامان هنریم و هنرمندان.

وی در این پیام «نمایش آثار اعضای شورای خوشنویسی کمیسیون ملی یونسکو را «آغاز یک راه» خواند و نوشت: صدالبته همه خوشنویسان از استادان بزرگ تا جوانان خوش‌ذوق و پرشور همه عضو افتخاری این سازمان هفتادساله و کهن هستند. اینجا خانه همه هنرورزان و اهالی فکر و خرد و دانش است. از این پس جلوه‌هایی از هنر هنرمندان ایرانی و خارجی را به همین شیوه برای دوستداران ایرانی و خارجی به نمایش خواهیم گذاشت.

وی افزود: هنر بر کرونا پیروز خواهد شد. فاصله‌ها را در هم خواهد شکست. هنر از جنس باهم بودن و دیدن است؛ و همه را باشکوه و زیبایی گرد هم خواهد آورد. با سپاس از همکاران پرتلاشم و آرزوی شفای هرچه زودتر چندین یار گرفتار آمده در دام ویروس کرونا، همه علاقه‌مندان را به تماشای آثار ۹ استاد برجسته خوشنویسی ایران فرامی‌خوانم. این تماشا را مرهون اندیشه بلند و تلاش خستگی‌ناپذیر استاد چیره‌دست و بااخلاق هنر، استاد محمد حیدری هستیم.

کد خبر 433467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.