مرکز توانبخشی بیمارستان کاشانی ارتقا یافت/ارائه خدمات ویژه به بیماران با ۴۵۰۰ تومان

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان گفت: تمامی مرکز توانبخشی بیمارستان آیت الله کاشانی زیر نظر اساتید دانشگاه است تا در بالاترین سطح علمی در استان به خدمت رسانی بپردازیم.

سیدتقی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مرکز توانبخشی بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان اظهار کرد: بیمارستان آیت‌الله کاشانی مرکز تروما سنتر اصفهان است و باید دارای یک مرکز جامع و کامل توانبخشی نیز باشد که این امر طی سال‌های اخیر اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه یک مرکز تروما سنتر باید دارای مراکز ارتوپدی، مغز و اعصاب، گوش و حلق و بینی باشد ادامه داد: قبلاً فیزیوتراپی در یک مرکز کوچک و با شش دستگاه انجام می‌شد و مرکز کار درمانی نیز در اتاقی کوچک مستقر شده بود، ولی به کمک خیرین یک فضای زیر بنایی ۷۰۰ متری را به منظور این امور بازسازی کردیم.

رئیس بیمارستان آیت‌الله کاشانی اصفهان افزود: در حال حاضر فیزیوتراپی با ۱۰ کابین کامل انجام می‌شود، همچنین بیمارستان به یک اتاق مکانوتراپی نیز مجهز شده است و امور فیزیوتراپی نیز در دو بخش انجام می‌شود و شنوایی‌سنجی نیز از دیگر بخش‌هایی است که به تازگی مجهز شده است.

وی گفت: گفتار درمانی بعد از بازسازی به پنج اتاق افزایش پیدا کرده است که گفتار درمانی کودک نیز شامل آن می‌شود؛ به طور کلی مجموعه بازسازی شده، مجموعه بسیار خوب و کاملی است که هزینه بازسازی آن مبلغی نزدیک یک میلیارد تومان بوده است.

هاشمی با بیان اینکه فیزیوتراپی برای بیماران ارتوپد، جراحی حلق و بیماران داخلی اعصاب انجام می‌شود، اضافه کرد: رفع حرکات نادرست حرکتی، بهبود قدرت عضلانی تعادل، افزایش توانایی تنفسی، کاهش درد، آزادسازی عضلانی، رفع محدودیت‌های بافتی و حرکتی و بهبود دامنه حرکتی از جمله اموری است که در بخش فیزیوتراپی بیمارستان آیت الله کاشانی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: کار درمانی مغز و اعصاب به منظور بهبود حرکات حرکتی و تعادل انجام می‌شود؛ کاردرمانی فیزیوتراپی نیز شامل توانبخشی تخصصی دست، آرنج و شانه می‌شود و در کل بهبود حرکات در زندگی روزمره برای کسانی که دچار آسیب شده‌اند.

رئیس بیمارستان آیت الله کاشانی اصفهان با بیان اینکه مجموعه توانبخشی در دو شیفت صبح و عصر با ظرفیت بسیار ویژه خدمت رسانی می‌کند، تصریح کرد: هزینه‌هایی که در سیستم دولتی و با تعرفه دولتی اخذ می‌شود مبالغ بسیار اندکی است، به عنوان مثال در کار درمانی با تعرفه دولتی هزینه یک جلسه چهار هزار و ۵۰۰ تومان است که مشابه همین جلسات کار درمانی و فیزیوتراپی در خارج از این بیمارستان بیش از ۷۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

وی ادامه داد: تمامی مرکز توانبخشی بیمارستان آیت‌الله کاشانی زیر نظر اساتید دانشگاه است تا در بالاترین سطح علمی در استان به خدمت رسانی بپردازیم؛ همچنین ظرفیت پذیرش روزانه فیزیوتراپی ۸۰ بیمار، کار درمانی ۳۰ بیمار، گفتار درمانی ۴۰ بیمار، شنوایی‌سنجی ۲۰ بیمار است.

کد خبر 433453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.