ثبت بیش از ۱۰۰ اختراع ایرانی در دفاتر بین‌المللی

ورود محصولات فناورانه به بازارهای بین‌المللی موضوعی مهم برای هر کشوری محسوب می‌شود؛ شرکت‌ها برای صادرات محصولات دانش‌بنیان به سایر کشورها باید ثبت اختراع آن را انجام داده باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ثبت اختراع در دفاتر معتبر بین‌المللی مسیری پرپیچ و خم دارد. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این مسیر همراه مخترعان شده است.

مخترعان برای ثبت اختراع بین‌المللی خود بیش از ۹۰ درصد توسط کانون حمایت می‌شوند؛ حمایتی که گسترش نوآوری و خلاقیت را به همراه دارد. هزار و ۸۹۰ درخواست برای دریافت حمایت در سامانه کانون ثبت شده که از این تعداد ۲۹۸ پرونده در مرحله ارزیابی حمایت تأیید شده است.

همچنین ۱۰۴ پتنت نیز در دفاتر ثبت اختراع خارجی گرنت شد. در دنیای امروز رقابتی فزاینده میان کسب و کارها در استفاده از نوآوری وجود دارد تا توسعه فناوری‌های نوین با سرعت پیش رود. در این شرایط حفاظت از دارایی‌های فکری و دستاوردهای فناورانه اهمیتی دو چندان پیدا می‌کند؛ کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در همین راستا به مخترعان خدمات ارائه می‌دهد.

کد خبر 433445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.