رانندگان ناوگان اتوبوسرانی زنجان مجبور به فعالیت نیستند!

شهردار زنجان گفت: طبق تصمیم‌های اتخاذ شده، در شرایط کرونایی حاکم در شهر، رانندگان ناوگان اتوبوسرانی درون شهری هیچ الزامی برای فعالیت و جابجایی مسافران ندارند.

به گزارش ایمنا، حبیب‌الله ملایی‌یگانه با اشاره به فعالیت‌های این دستگاه در اجرای پروتکل‌های بهداشتی و به ویژه فاصله گذاری اجتماعی اظهار کرد: در حوزه اتوبوسرانی، قرارداد خرید خدمت منعقد شده که بر این اساس، برای رانندگان تفاوتی به لحاظ مالی در جابجایی مسافر وجود ندارد، چرا که کسری درآمد روزانه ۴۰۰ هزار تومان به حساب آنان واریز می‌شود.

وی اضافه کرد: شهرداری زنجان توانسته در ناوگان حمل و نقل عمومی موازین بهداشتی را تا حدودی رعایت کند که بخشی از کار به مسائل عمومی و رعایت شهروندان باز می‌گردد و باید اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده و از ماسک استفاده کنند.

شهردار زنجان ادامه داد: خود رانندگان نیز مکلف به ضدعفونی کردن اتوبوس‌ها در هر شیفت‌کاری هستند و باید از ماسک استفاده کنند و علاوه بر آن اقلام بهداشتی نیز در بین ناوگان حمل‌ونقل شهری توزیع می‌شود.

ملائی یادآوری کرد: برای آگاهی و اطلاع رسانی به مسافران بنرهایی در خصوص راه‌های پیشگیری از کرونا نیز در اتوبوس‌ها نصب شده است، اما متأسفانه در تاکسی‌ها مقاومت‌هایی از سوی رانندگان وجود دارد.

وی افزود: طبق اعلام معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ۶۰ درصد فاصله گذاری ها در آرامستان ها، ۶۲ درصد در حمل و نقل شهری و در مطب‌ها ۶۳ درصد رعایت می‌شود که این مهم نشانگر اقدامات لازم در این بخش است.

شهردار زنجان اظهار کرد: با کارهای انجام گرفته تلاش شده فاصله گذاری اجتماعی در آرامستان‌ها رعایت شده که بنا بر دستور دادستانی تردد مردم ممنوع شده و در کل برگزاری مراسم‌ها به شدت کاهش یافته است.

ملائی ادامه داد: طبق برنامه ۵۲ نقطه در سطح شهر به‌صورت هدفمند و هوشمند ضدعفونی خواهد شد و بنرهای زیادی نیز برای اطلاع‌رسانی و رعایت پروتکل‌ها در سطح شهر نصب شده و اطلاع‌رسانی به اشکال مختلف همچنان ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در هفته گذشته ماسک مورد نیاز برای رانندگان اتوبوس و تاکسی در شهر زنجان توزیع شده که این روند در هفته جاری نیز ادامه دارد و مجموعه اقدامات در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن است که تحقق این مهم به عزم همگانی نیاز دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 433438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.