بازدهی ۳۵ درصدی طلا در یک سال گذشته

طلا در روزها و هفته‌های اخیر بازدهی یک تا سه ساله تمامی طبقات سرمایه گذاری را تحت تاثیر قرار داده است. این فلز خود تنها در یک سال گذشته بیش از ۳۵ درصد رشد قیمتی داشته؛ یعنی دارندگان طلا تنها در بازار جهانی طی یک سال ۳۵ درصدسود برده اند.

به گزارش ایمنا، بسیاری از تحلیل گران معتقدند طلا در روزهای آینده رشد قیمتی بیشتری خواهد داشت. در اینجا به سه دلیل اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد روند صعودی قیمت طلا به همین منوال ادامه پیدا می‌کند، دست‌کم در کوتاه مدت.

تشدید شیوع کرونا

پیشروی بی حد و حساب قیمت طلا می‌تواند با افزایش موارد ابتلاء به ویروس کووید ۱۹ ادامه یابد. این روزها هند، ایالات متحده و بسیاری از کشورهای دیگر شاهد افزایش مبتلایان به کرونا هستند. دو کشور هند و آمریکا روز جمعه یک رکورد را در تعداد موارد مبتلا ثبت کرده‌اند.

طلا یک دارایی امن محسوب شده و از ماه فوریه و در پی افزایش ابتلاء به کووید ۱۹، سرمایه گذاران بیش از پیش به دنبال خرید طلا می‌روند. در صورتی که این روند ابتلاء متوقف نشده و به همین شدت ادامه پیدا کند، طلا در هفته‌های آینده قله‌های قیمتی بیشتری را فتح می‌کند. در حالی که پیش بینی روند قیمت طلا در طولانی مدت، دشوار است، بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این روند مستحکم و مداوم است. جو اقتصادی و ژئوپلیتیکی دنیا همچنان پشتیبان سرمایه گذاری طلا است.

نرخ بهره پایین و فضای اقتصادی ضعیف در سطح جهان نیز محرک مناسبی برای قیمت طلا است.

گزینه‌های محدود سرمایه‌گذاران

سرمایه گذاران در تمامی کشورها گزینه‌های چندانی برای انتخاب هدف سرمایه گذاری مطلوب و سودآور ندارند. از طرف دیگر، سپرده‌های ثابت و سایر سرمایه گذاری‌های با بهره ثابت، موجب بازده بسیار ضعیفی می‌شوند. با افزایش آلودگی‌های Covid-۱۹ و همچنان زمزمه‌های تولید واکسن این ویروس، کاملاً بدیهی است که روند صعودی بهای طلا ادامه داشته باشد.

علاوه بر این، نقدینگی بی حدوحصر نیز زمینه‌ای برای افزایش قیمت طلاست. نرخ بهره پایین و نقدینگی فراوان، طلا را در یک نقطه شیرین قرار می‌دهد. در حال حاضر نقدینگی فراوان، افزایش موارد Covid-۱۹، نرخ بهره پایین یا منفی و بازده ضعیف از سایر سرمایه گذاری ها، طلا را به انتخاب خوبی تبدیل کرده است.

ورود به ETFهای طلا

تمایل افراد برای ورود به این صندوق‌های قابل معامله با پشتوانه طلا برای هفتمین ماه متوالی جریان مثبت خود را به ثبت رسانده و با افزودن ۱۰۴ تن طلای جدید در ماه ژوئن -معادل ۵.۶ میلیون دلار آمریکا سطح دارایی‌های جهان را به قله تازه ۳۶۶۶ تنی رسانده است. جریان شدید ورود به ETFهای طلا رکود جدیدی ایجاد کرده که به احتمال زیاد زمینه‌ای برای افزایش قیمت طلاست.

منبع: سایت طلا

کد خبر 433430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.