پوستر دومین جشنواره شعر و داستان «شهرمن» رونمایی شد

پوستر دومین جشنواره شعر و داستان «شهرمن» از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد رضایی با اشاره به آئین رونمایی از دومین پوستر جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی با عنوان "شهر من" اظهار کرد: سال گذشته نخستین جشنواره "شهر من" با استقبال چشمگیر علاقه مندان از سراسر کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۴۰۹ اثر توسط ۱۷۳ شرکت کننده در این جشنواره شرکت کردند، گفت: از این تعداد آثار، ۱۶۱ اثر در بخش شعر، ۲۷ اثر در بخش خردسال، ۷۹ اثر شعر کودک، ۵۵ اثر شعر نوجوان و همچنین در بخش داستان ۲۴۸ شرکت داشتند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه محور اصلی جشنواره "شهر من" توسعه فرهنگ شهروندی است، تصریح کرد: در نخستین دوره این جشنواره در بخش موضوعی اخلاق شهروندی و سلامت روان ۵۱ شعر و ۱۱۳ داستان، حمل و نقل عمومی و هوای پاک ۲۵ شعر و ۲۵ داستان، آتش نشانی و حوادث ایمنی ۹ شعر و ۶ داستان، پسماند و بازیافت ۲۵ شعر و ۵۲ داستان، مصرف بهینه انرژی ۱۰ شعر ۱۹ داستان به دبیرخانه ارسال شد.

رضایی با بیان اینکه جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان "شهر من" اهداف مهمی را دنبال می‌کند، افزود: محور اصلی این جشنواره موضوع شهروندی بوده و همین مضمون، این جشنواره را در کشور ممتاز و خاص کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جشنواره "شهر من" به دنبال آثار برجسته ادبیات کودک و نوجوان است و برای این طیف سنی با مضامین شهروندی تعریف شده، از تمام شعرا و داستان نویسان کودک و نوجوان درخواست می‌شود جهت تولید محتوای شهروندی و شرکت در دومین دوره این جشنواره تلاش کنند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه آثار منتخب و برگزیده متناسب با جنس محتوا در فرمت‌های متنوع مکتوب، دیداری و شنیداری و انیمیشن تهیه می‌شود، گفت: منبع تغذیه‌ای ما در حوزه شهروندی زبان شعر و داستان کودک و نوجوان است.

وی با بیان اینکه فراخوان دومین دوره جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «شهر من» در آینده نزدیک اعلام می‌شود، گفت: سعید معتمدی به عنوان دبیر علمی دومین دوره جشنواره شهر من انتخاب شده و امیدواریم اختتامیه این جشنواره در دهه فجر برگزار شود.

رضایی تاکید کرد: برگزاری این جشنواره هیچ گونه منافاتی با شیوع بیماری کرونا ندارد و آثار از طریق فضای مجازی به دبیرخانه ارسال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان شهروندی"شهر من" کارگاه‌هایی توسط نویسندگان شهیر این حوزه برگزار شد؛ به دنبال آن هستیم که امسال هم از ظرفیت فضای مجازی برای برگزاری این کارگاه‌ها بهره مند شویم و همین فضای مجازی بستر لازم برای استفاده حداکثری از شعرا و داستان نویسان کودک و نوجوان از سراسر کشور را فراهم کند.

کد خبر 433425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.