سالک در بافت اطراف حرم مطهر رضوی تحت کنترل است

شهردار منطقه ثامن گفت: در راستای کنترل و مقابله با سالک در منطقه ثامن چهار هزار و ۵۳۰ متر مربع از دیوارها و ملک‌های مخروبه آهک پاشی شده است.

به گزارش ایمنا، سید مصطفی نعمتی در این باره اظهار کرد: همه ساله با آغاز فصل گرما و با کمک کارشناسان مرکز بهداشت ثامن و به همت معاونت خدمات و محیط زیست شهری شهرداری منطقه ثامن، اقدامات لازم در راستای کنترل بیماری سالک انجام می‌شود.

وی افزود: در همین راستا جلسات مشترک کارشناسان دو حوزه تحت عنوان کارگروه مبارزه با سالک منطقه ثامن از دو ماه گذشته آغاز و برنامه ریزی های لازم جهت شناسایی نقاط بحرانی و مستعد رشد و زاد و ولد پشه خاکی ناقل سالک، آموزش به پاکبانان و نیروهای خدمات رسان و اقدامات اجرایی مناسب صورت گرفته است.

شهردار منطقه ثامن با بیان اینکه بر اساس مصوبات کارگروه مقابله با سالک منطقه ثامن، در مرحله اول از ابتدای خردادماه بالغ بر ۱۰۰ عدد بنر اطلاع رسانی با موضوع هشدارهای بهداشتی مقابله با سالک در نقاط پر تردد سطح منطقه نصب و در معرض دید عموم شهروندان و زائران بارگاه منور رضوی قرار گرفت، تصریح کرد: با هماهنگی مراجع قضائی کلیه زمین‌های بایر منطقه پاک‌سازی و نخاله‌های موجود در آن جمع آوری و توصیه‌های لازم به منظور پاکسازی سریع محوطه و اطراف پروژه‌های در حال اجرای سطح منطقه از خاک و نخاله‌های ساختمانی، به پیمانکاران ابلاغ شده است.

نعمتی خاطرنشان کرد: از دیگر اقداماتی صورت گرفته می‌توان به آهک پاشی چهار هزار و ۵۳۰ مترمربع از دیوارها و ملک‌های مخروبه، جمع آوری ۲۴ ساعته پسماند و نصب توری بر روی پنجره‌های املاک همجوار نقاط پرخطر و توزیع بروشورهای آموزشی در بین شهروندان محلات اطراف حرم مطهر اشاره کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی های مناسب شهرداری منطقه ثامن و با همکاری مرکز بهداشت ثامن در سالیان اخیر، خوشبختانه بیماری سالک در بافت پیرامون حرم مطهر رضوی تحت کنترل است و موردی از ابتلای شهروندان منطقه به این بیماری گزارش نشده است.

کد خبر 433419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.