پهنه میانی صحرای پرتمان به زودی تعیین تکلیف می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: برای پهنه میانی صحرای پرتمان قراردادی با مشاور جدید منعقد خواهد شد تا در مدت زمانی کوتاه این بخش تعیین تکلیف شده و مصوبات مربوطه از مراجع ذی‌ربط دریافت شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اراضی پرتمان شمال خیابان رزمندگان را در بر می‌گیرد و از جنوب به اتوبان شهید ردانی‌پور منتهی می‌شود.

وی افزود: به دلیل وسعت ۹۵ هکتاری پرتمان، مشاوری که سال ۹۰ بر اساس قرارداد شهرداری تعیین شد این پهنه را به سه بخش تقسیم کرد که بخش جنوبی به صورت طرح تفصیلی آماده و کاربری‌های آن مشخص شد و حدود ۲۰ هکتار از پروژه ابلاغ و نقشه‌های آن در ساختارهای مکانیزاسیون شهرداری برای استفاده شهروندان قرار گرفت.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان ادامه داد: در بخش شمالی پروژه که حدود ۱۹ هکتار به اراضی شمال رزمندگان معروف است، طرح تفصیلی آماده و کلیات موضوع با طرح تفصیلی هماهنگ است، اما همت سایر مراجع ذی‌ربط را می‌طلبد تا تصویب و ابلاغ آن انجام شود.

وی با اشاره به پهنه میانی صحرای پرتمان، گفت: بخش میانی که قسمت اعظم پروژه است به صورت گستره ویژه و فضای سبز لحاظ شده، از این رو از مشاور قبل درخواست شد این پهنه به گونه‌ای طراحی شود که بر اساس اسناد مالکیتی یا نوع اسناد قولنامه‌ای طرح را به سمت اجرایی شدن ببرد، اما این اقدام بسیار دشوار بود و با توجه به شرایط کالبدی نتوانستیم جمع بندی و تحقق پذیری آن را دنبال کنیم.

حسینی‌نیا خاطرنشان کرد: بر اساس تاکید شهردار اصفهان برای حل سریع این موضوع، مقرر شد قراردادی با مشاور جدید منعقد شود که فراخوان مربوطه انجام و در مرحله عقد قرارداد است تا در زمانی کوتاه تعیین تکلیف بخش میانی صحرای پرتمان انجام و مصوبات مربوطه از مراجع ذی ربط دریافت شود.

کد خبر 433416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.