بزرگترین مشکل شطرنج اداره فدراسیون با سرپرست است/ از بازیکنان شطرنج کسی کرونا نگرفته است

رئیس هیئت شطرنج استان اصفهان گفت: بیماری کرونا ضربه‌ شدیدی در عرصه شطرنج به ما وارد کرد، در بخش آقایان نمی‌توانیم کسی را اعزام کنیم.

حسین گلشنی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه تقویم برنامه ریزی هیئت شطرنج در سال ۹۹ به دلیل شیوع بیماری کووید -۱۹ تغییر کرد، اظهار کرد: تمام فعالیت‌های مسابقات و دوره‌های آموزشی لغو شد، اما چندین مسابقه آنلاین در شهرستان‌ها برگزار کردیم و یک دوره آموزشی مربیگری در شرف برگزاری است. ابلاغیه‌ای تا کنون برای نحوه برگزاری مسابقات از فدراسیون دریافت نکرده‌ایم.

وی درباره افراد حاضر در تیم ملی، ادامه داد: خانم آنوشا مهدیان از اصفهان در تیم ملی بزرگسالان‌حضور دارند، برای انتخاب بازیکنان تیم ملی باید یک مسابقه دو جانبه برگزار شود، در سال جاری از آقایان کسی از اصفهان در تیم ملی حضور نداشت، قرار بود که سال گذشته مسابقات قهرمانی در بخش آقایان برگزار شود ولی به دلیل شیوع ویروس کرونا این رقابت‌ها لغو شد.

رئیس هیئت شطرنج استان اصفهان با اشاره به اینکه اگر بودجه باشد می‌توان هر کاری انجام داد. افزود: اگر از نظر مالی وضعیت خوب باشد، می‌توانیم به پیشرفت خوبی برسیم، برنامه‌ریزی سال ۹۹ را انجام دادیم و مشکل اساسی این است که فدراسیون را سرپرست اداره می‌کند و تاکنون رئیس فدراسیون انتخاب نشده است، مجمع انتخاباتی به زودی انجام می‌شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام فعالیت‌های هیئت راکد شده است.

گلشنی درباره ضربه متحمل شده هیئت شطرنج از شیوع بیماری کووید -۱۹، خاطرنشان کرد: مدتی است این بیماری دوره‌های آموزشی را منحل کرده در حالی که می‌توانستیم ۷۰۰ مسابقه بین المللی بین بازیکنانی که در ریتینگ هستند برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه برای توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی در چندین نقطه از شهر مراکز استعدادیابی راه اندازی شده است، تصریح کرد: برای پیشرفت و کار روی استعدادیابی افراد چندین مرکز در سطح استان وجود دارد تا بتوانند آن‌ها را شناسایی و شکوفا کنند. در جریان حال و احوال بازیکنان شطرنج هستیم و تا کنون کسی به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشده است.

کد خبر 433415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.