احتمال اجرای طرح زوج و فرد در شهرکرد

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد گفت: اجرای طرح زوج و فرد در این شهر بستگی به نتیجه مطالعات مشاور در طرح جامع ترافیک شهر دارد، اگر مشاور بر اساس مطالعات انجام شده اجرای این طرح را پیشنهاد داد و این امر منجر به رفع مشکل ترافیک در حلقه مرکزی شهر شود، حتماً اجرا خواهد شد.

پیمان محقق در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص مهمترین اولویت‌های ترافیکی شهر شهرکرد در سال جاری، اظهار کرد: این شهر تنها مرکز استان کشور است که مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهری ندارد به همین دلیل سال گذشته قرارداد تهیه این طرح منعقد شده و امسال برنامه اصلی این است که به مرحله نهایی برسد.

وی ادامه داد: تکمیل مطالعات تقاطع غیر همسطح برای میدان معلم و تقاطع کاشانی، رفع نقاط حادثه خیز طبق گزارش پلیس، سیستم اعلام خرابی مکانیزه چراغ‌های راهنمایی، تابلوهای هدایت مسیر شهری، رفع نواقص تابلوهای راهنمایی و رانندگی، به روز رسانی تجهیزات ترافیکی سطح شهر، خط کشی عابر پیاده، آشکارسازی سرعت گیر و سرعت کاه، تکمیل ساختمان پارک ترافیک در راستای فرهنگ‌سازی، به‌روزرسانی تجهیزات پارکینگ میلاد و یزدان و سایر پارکینگ‌های شهرداری، توسعه حمل و نقل غیر موتوری و طرح مدیریت پارک حاشیه معابر در راستای توزیع عادلانه جای پارک میان شهروندان از دیگر اولویت‌های حوزه عمرانی ترافیکی شهرداری شهرکرد است.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: برای اجرای این طرح‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال جاری تخصیص داده خواهد شد.

محقق با اشاره به طرح شهرداری شهرکرد برای اجرای طرح زوج و فرد در این شهر، گفت: این مسئله بستگی به نتیجه مطالعات مشاور در طرح جامع ترافیک شهر دارد، اگر مشاور بر اساس مطالعات انجام شده اجرای این طرح را پیشنهاد داد و این امر منجر به رفع مشکل ترافیک در حلقه مرکزی شهر شود، حتماً اجرا خواهد شد.

وی در خصوص کامل شدن سیستم پایش تصویری این شهر، گفت: مطالعات نصب دوربین برای ۱۵۰ نقطه انجام شده است، اما تاکنون برای هفت نقطه تا حدودی اقداماتی انجام شده و قصد داریم با جذب سرمایه‌گذار خبره در این زمینه همه مراحل آن را انجام دهیم.

مدیر ترافیک و حمل و نقل شهری شهرداری شهرکرد با بیان اینکه سال گذشته چهار میلیارد تومان به اجرای طرح‌های ترافیکی تخصیص داده شده است، گفت: امسال حدود ۱۰ میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰ تا ۴۰ درصد این مقدار تخصیص یافته است و تخصیص مابقی اعتبار به تحقق درآمدهای شهرداری بستگی دارد.

کد خبر 433408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.