فوتبال بیشتر از هاکی به چمن آسیب می زند

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان گفت: هاکی یک ورزش های گروهی است که تنش‌ زیادی در آن وجود دارد و به همین دلیل پس از شیوع ویروس کرونا این رشته ورزشی تعطیل شد.

عبدالمجید جمالی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه اداره کل ورزش جوانان استان اصفهان حمایت‌های لازم را تاکنون برای هاکی انجام داده است، اظهار کرد: اداره‌کل ورزش جوانان استان اصفهان تا حد توان خود رشته هاکی را حمایت کرده است، تاکنون نیز اقلام مصرفی ما را که شامل باشگاه و چوب و… بوده را فراهم کرده و اگر اداره کل ورزش جوانان ما را در این امر همیاری نمی‌کرد توان پرداخت این هزینه‌ها را نداشتیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ۵۰ رشته ورزشی دیگر دارد و اداره کل ورزش جوانان باید به آنها نیز رسیدگی کند، افزود: در اصفهان ۵۰ رشته ورزشی در حال فعالیت است و در بعضی از استان‌ها فقط تنها یک یا دو رشته ورزشی فعال هستند به عنوان مثال سمنان فقط یک رشته ورزشی با نام "هاکی"دارد که در همان رشته نیز بسیار موفق است.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با اشاره به اینکه توان تمرین کردن با تجهیزات به روز المپیکی را نداریم، خاطر نشان کرد: برای انجام تمرینات تمام امکانات باید مشابه به مسابقات باشد تا بتوانیم در آن زمینه عملکرد خوبی از خود نشان دهیم، فدراسیون برای ورزشکاران زمینه انجام تمرینات را در سالن‌ها فراهم کرد، اما برخی بر خلاف نظر فدراسیون تمرکز خود بر هاکی بر روی چمن قرار داد تا بتواند زمینه مشابه به المپیک را برای بازیکنان فراهم کند.

جمالی ادامه داد: هاکی نیز مانند فوتبال چمن استاندارد و با همان مقیاس فوتبال به چمن احتیاج دارد، در صورتی که ما با دو چمن ۴۰ در ۲۰ تمرینات را انجام و خودمان را برای مسابقات آماده می‌کنیم. طبق نظر بعضی از مسئولین تمرینات هاکی چمن را نابود می‌کند در صورتی که این مسئله واقعیت ندارد و انجام دادن فوتبال آسیب بیشتری به چمن می‌رساند.

وی درباره توسعه و پیشرفت این ورزش، خاطرنشان کرد: برای توسعه و پیشرفت بیشتر این ورزش افرادی را در آموزش و پرورش قرار دادیم و حضور در نمایشگاه‌ها تا شناخت مردم از این ورزش بیشتر از قبل شود.

رئیس هیئت هاکی استان اصفهان با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا باعث تعطیل شدن این ورزش شد، خاطر نشان کرد: هاکی یک ورزش‌های گروهی است که تنش زیادی در آن وجود دارد و به همین دلیل پس از شیوع ویروس کرونا این رشته ورزشی تعطیل شد، اما توانستیم مجدد این ورزش را بازگشایی کنیم. چند مرکز در اصفهان و فلاورجان و شهرضا و تیران برای شکوفا شدن و استعدادیابی قرار دارند که افراد را جذب می‌کنند.

کد خبر 433401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.