سیاه‌چاله‌ای بزرگ‌تر از خورشید!

سیاه‌چاله‌ای به نام J2157 بیشترین سرعت رشد را در جهان دارد و حجم آن نیز 34 میلیارد برابر بیشتر از خورشید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه ملی استرالیا متوجه سیاه‌چاله‌ای در آسمان شدند که J2157 نام دارد و تقریباً هشت برابر بزرگ‌تر از سیاه‌چاله موجود در مرکز کهکشان راه شیری است. با توجه به اینکه این سیاه‌چاله ۳۴ میلیارد برابر خورشید است، روزانه حجمی به اندازه خورشید را می‌بلعد. محققان دانشگاه آریزونا آمریکا با استفاده از تلسکوپ VLT در شیلی موفق شدند حجم دقیق سیاه‌چاله J2157 را اندازه‌گیری کنند.

به گفته پژوهشگران استرالیایی، اگر سیاه‌چاله کهکشان راه شیری، دو سوم ستارگان موجود در کهکشان را ببلعد، به اندازه سیاه‌چاله J2157 خواهد شد. هنوز نحوه رشد و بزرگ شدن این سیاه‌چاله مشخص نشده است، اما محققان در حال بررسی و ارزیابی سیاه‌چاله‌های بیشتری هستند تا دلیل و نحوه رشد سیاه‌چاله مذکور را بیابند.

نرخ سریع رشد این سیاه‌چاله نشان دهنده این موضوع است که این جسم آسمانی یک ابر سیاه‌چاله است. پژوهشگران معتقد هستند که میزان اجسام آسمانی که یک سیاه‌چاله می‌تواند جذب کند و ببلعد رابطه مستقیمی با حجم آن دارد. در این صورت هر چه حجم آن بیشتر باشد، اجرام آسمانی بیشتر را می‌بلعد؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد حجم سیاه‌چاله J2157 با توجه به اجرامی که می‌بلعد بسیار زیاد است.

کد خبر 433386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.