تشخیص کرونا ۹ روز قبل از بروز علائم

گروهی از پژوهشگران متوجه شده‌اند که می‌توان ابتلا به بیماری کرونا را ۹ روز قبل از بروز علائم آن شناسایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تشخیص به موقع بیماری کرونا می‌تواند به درمان و جلوگیری از شیوع هر چه بیشتر این بیماری کمک کند. معمولاً متخصصان با بررسی علائم خاص در افراد می‌توانند بیماری کرونا را تشخیص دهند، اما شناسایی عفونت کووید -۱۹ پیش از بروز علائم و با استفاده از تکنولوژی‌های روز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

گروهی از محققان دانشگاه استنفورد در ایالت کالیفرنیا با بررسی اطلاعات به دست آمده از ۳۱ فرد مبتلا به بیماری کرونا که از دستبندهای هوشمند فیت بیت استفاده می‌کردند، متوجه شدند که می‌توان این بیماری را چند روز قبل از ظهور نشانه‌ها در بدن افراد شناسایی کرد.

پژوهشگران متوجه تغییراتی در ضربان قلب و دیگر علائم حیاتی ۸۰ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه چندین روز پیش از بروز نشانه‌های بیماری کرونا شدند. گجت جدید قادر است علائم آلودگی به ویروس کرونا را در بعضی موارد ۹ روز قبل از شروع علائمی مانند سرفه، تب، یا از بین رفتن حس بویایی و چشایی تشخیص دهد.

به گفته محققان ابزارهای پوشیدنی که علائم حیاتی بدن انسان را اندازه‌گیری می‌کند، می‌تواند برای مهار شیوع ویروس کرونا بسیار مفید باشند، زیرا باعث می‌شوند افراد آلوده پیش از بروز علائم متوجه بیماری خود شوند و فاصله فیزیکی خود را با دیگران حفظ کنند. این ابزارها نقش مؤثری در کاهش شیوع ویروس کرونا خواهد داشت.

کد خبر 433384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.