شهرداری تا حد ممکن خدمات را هوشمند ارائه دهد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: لازم است ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان تسریع شود تا اموری که از طریق هوشمند امکان ارائه دارند صرفاً به این روش انجام شود تا از مراجعه شهروندان به شهرداری و سایر ادارات و نهادهای دولتی بکاهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به شیوع مجدد کرونا و آمار بالای تعداد بیماران، اظهار کرد: درک شرایط موجود از سوی مردم و مسئولان لازم بوده و باید اقدامات کافی برای آگاهی رساندن به شهروندان درباره خطری که جان انسان‌ها را تهدید می‌کند انجام شود تا انگیزه‌ای برای رعایت دستورات بهداشتی و جلوگیری از حضور غیرضروری در شهر باشد.

وی افزود: لازم است شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جان خود و دیگران محافظت کرده و مسئولان نیز به سلامت و حضور حداقلی کارمندان توجه کرده و سیاست‌های لازم را برای این موضوع به‌کار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اگرچه با توجه به تحریم‌ها با مشکلات و محدودیت‌هایی روبه‌رو هستیم اما می‌توان بسیاری از امور را با سهولت از طریق دورکاری و استفاده از زیرساخت‌های آنلاین انجام دهیم تا احتمال انتشار بیماری در محیط‌های کاری را کاهش داده و از مبتلا شدن همزمان یک مجموعه کاری به کرونا ویروس جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: لازم است ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان تسریع شود تا اموری که از طریق هوشمند امکان ارائه دارند صرفاً به این روش انجام شود تا از مراجعه شهروندان به ادارات و نهادهای دولتی بکاهد.

روشن با بیان اینکه رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی باید در تمام محیط‌ها انجام شود، خاطرنشان کرد: سالن‌های انتظار فرودگاه‌ها یکی از این مکان‌هاست که سعی شده با برچسب‌گذاری صندلی‌ها این فاصله‌گذاری حفظ شود اما نیاز است این امر در داخل هواپیماها نیز رعایت شود تا ریسک ابتلاء به کرونا در مسافران را کاهش دهد.

وضعیت برگزاری جلسات شهرداری نگران کننده است

همچنین شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان در این جلسه اظهار کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا، لزوم رعایت فاصله یک و متر در محیط‌های مختلف، جلوگیری از تجمع بیش از ۱۰ نفر در مکان‌های مسقف و توجه به شرایط تخلیه هوا در مکان‌های برگزاری جلسات، از ریاست شورا درخواست می‌کنم مکان مناسبی را برای برگزاری جلسات شورا، تلفیق و دیگر جلسات پرتجمع شهرداری انتخاب کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد شرایط برگزاری جلسات سخت و شکننده بوده و آنقدر شلوغ است که وضعیت را نگران کننده می‌کند.

کد خبر 433367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.