تامین آب کشت پاییزه کشاورزان اصفهانی با روند کنونی مشکل است

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر این روند ادامه پیدا کند برای تامین آب شرب به مشکل برمی‌خوریم و کشاورزان نیز نمی‌توانند آب موردنیاز برای کشت پاییزه خود را تأمین کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کورش خسروی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: از مسئولان امر می‌خواهم از هم‌اکنون به فکر آب موردنیاز کشاورزان برای کشت پاییزه باشند.

وی افزود: آخرین آمارها نشان می‌دهد که ورودی سد زاینده‌رود ۴۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۰۰ متر مکعب بر ثانیه است به عبارتی روزانه پنج میلیون متر مکعب از حجم آب پشت سد زاینده‌رود کاسته می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: حجم آب فعلی سد زاینده‌رود ۵۹۰ میلیون متر مکعب است و اگر این روند ادامه پیدا کند برای تأمین آب شرب به مشکل برمی‌خوریم و کشاورزان نیز نمی‌توانند آب موردنیاز برای کشت پاییزه خود را تأمین کنند بنابراین در این خصوص به مسئولان مربوطه تذکر می‌دهم.

کد خبر 433365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران پوستی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    3 0
    این خروجی کم سابقه و حیرت آور آب از سد برای کشت تابستانه کشاورزی است که با تعهد گرفتن از صنف مربوطه برای عدم انجام کشت پاییزه صورت گرفته است. ضمنا اولویت قانونیِ دوم پس از شرب، محیط زیست و پایداری جریان زاینده رود است. متأسفانه با خروجیِ کنونی و کاملا غیر منطقی سد، قطعا در انتهای تابستان زاینده رود کاملا خشک شده و باز هم شاهد تکرار فاجعه ای زیست محیطی بر اثر سوء مدیریتی باورنکردنی خواهیم بود. در هر حال ممنونیم که پس از مدتها لااقل صحبتی از یکی از اعضای شورای شهر در انتقاد به خروجی سرسام آور آب از سد شنیدیم. فقط همانگونه که اشاره شد، صنف کشاورزی خود بهترین دفاع ها را از کشاورزان می کند و انتظار می رود که اعضای محترم شورا بر حق مسلمی که شهروندان در زمینه پایداری جریان این رودخانه دائمی دارند تأکید بفرمایند. آیین نامه اجراییِ قانون احیای تالابها بر اولویت دوم محیط زیست پس از شرب تأکید نموده و انتظار از این عزیزان دفاع از این حق قانونی و حیاتی شهروندان است. متأسفانه با اینگونه نادیده گرفته شدن این حق قانونی، پدیده بازگشت ناپذیر فرونشست زمین در اصفهان تشدید خواهد شد.