واحدهای صنعتی قدیمی اصفهان به موزه تبدیل شوند

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: وجود واحدهای صنعتی قدیمی در اصفهان می‌تواند زمینه‌ای برای تبدیل آن‌ها به موزه باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نصیر ملت امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان یکی از استان‌هایی است که سهم بالایی در صنعت کشور دارد اما در تخصیص‌ها عموماً سهم کمتری به این استان تعلق می‌گیرد.

وی افزود: سهم شهرداری‌ها در مالیات بر ارزش افزوده به نحوی است که میزان تحقق پیدا کرده نسبت به عدد واقعی متفاوت است به‌طور مثال سال گذشته میزان تحقق درآمدها در این بخش، ۳۰۰ میلیارد تومان نسبت به عدد پیش‌بینی کمتر بود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سهم پرداخت مالیات برخی از شرکت‌ها به دلیل نوع ثبتی که دارند به بیرون از استان تعلق می‌گیرد، تصریح کرد: در شرایط اقتصادی موجود نیاز است شرکت‌های بزرگ که تمکن مالی بهتری دارند در حوزه مسئولیت اجتماعی پررنگ‌تر به وظیفه خود عمل کنند.

وی وجود منطقه ویژه اقتصادی را در استان اصفهان خالی دانست و ادامه داد: تعداد بالای مجوزهای صادره برای اصناف باعث آسیب به اقتصاد شهر شده که این امر نیاز به ساماندهی دارد.

ملت اضافه کرد: برخی از صنوف در مکان‌هایی مستقر می‌شوند که برای شهر آسیب‌زا بوده و هزینه آن را باید شهروندان متحمل شوند

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها خلاقیت را در صنایع استان افزایش می‌دهد، خاطرنشان کرد: ایجاد موزه‌ها یکی از اولویت‌های شهرداری اصفهان است بنابراین وجود واحدهای صنعتی قدیمی در اصفهان می‌تواند زمینه‌ای برای تبدیل آن‌ها به موزه باشد که رایزنی در این خصوص باید انجام شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ساماندهی مشاغل، تشدد اصناف در شهر را یکی از آسیب‌های جدی اصفهان دانست و افزود: ایستگاه‌های مترو ظرفیت مناسبی برای استقرار و جانمایی صنوف خاص شهری را دارند که نیاز است با تعامل ویژه با اصناف از آن‌ها بهره‌برداری شود.

کد خبر 433364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.