نرخ بیکاری اصفهان زیبنده استان نیست

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: نرخ بیکاری اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است که یقینا این میزان زیبنده اصفهان نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از افراد به‌واسطه شیوع کرونا مشاغل خود را ازدست دادند که قرار بود سه ماه بیمه بیکاری اسفندماه تا اردیبهشت‌ماه به آنان پرداخت شود اما مطالبات ۵۰ هزار کارگر بیکار شده اصفهان بر اثر کرونا هنوز تعیین تکلیف نشده است.

وی افزود: بی‌توجهی به این قشر علاوه بر آنکه سبب ایجاد معضل معیشتی می‌شود، اعتماد و اعتبار دستورات دولتی در جریان شیوع این بیماری را نزد کارگران ازبین خواهد برد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با انتقاد از حمایت نشدن کارفرمایان توسط سازمان صمت و تأمین اجتماعی، تصریح کرد: امروز بازار وضعیت نابسامانی دارد و نهادهای مربوط در رابطه با قیمت‌گذاری و تأمین کالاهای اساسی به وظایف خود عمل نکرده‌اند؛ اگر به‌طور مثال برنج و مرغ را ارزیابی کنیم، می‌بینیم که در روزهای اخیر به یکباره نایاب می‌شود، پس از چند روز قیمت آن یک و نیم برابر شد و اکنون همان مبلغ توسط نهادهای دولتی تأیید شده است.

وی با بیان اینکه هنوز برای تعیین تکلیف مالکیت اصلی شرکت پلی اکریل اقدامات اساسی انجام نشده، ادامه داد: نرخ بیکاری اصفهان از متوسط کشوری بالاتر است که یقیناً این میزان زیبنده اصفهان نیست.

امکانات شهری متناسب با سالمندان نیست

برشان با بیان اینکه کلانشهر اصفهان درحال رفتن به سمت پیری است، اظهار کرد: نزدیک به ۱۰ درصد از جمعیت دو میلیون نفری اصفهان را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند اما این قشر از امکانات شهری مناسب برخوردار نیستند.

وی با تاکید بر اینکه باید جهت‌گیری برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری شهر در راستای متناسب سازی امکانات و فراهم کردن زیرساخت‌های زیست بهتر سالمندان باشد، خاطرنشان کرد: سازمان‌ها و نهادهای حمایتی و متولیان امر مکلف هستند بخشی از اماکن عمومی یا مراکز فرهنگی و ورزشی متعلق به خود را در اختیار سالمندان قرار داده و در ساخت و تجهیز مراکز نگهداری آنان تعامل و هم‌افزایی کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بازگشایی گلوگاه‌ها و یکپارچه سازی مناطق عامل تسریع در رفت و آمد، رفاه شهروندان و رونق ساخت و ساز است.

وی تصریح کرد: در بودجه سال ۹۹ بر امر بازگشایی گلوگاه‌ها تاکید شده اما این امر تاکنون یا عملیاتی نشده و یا با کندی و بی‌توجهی به اختصاص بودجه مواجه شده است.

برشان تصریح کرد: جانمایی و احداث پارک سوار در مناطق مختلف شهری و باراندازی وسایط نقلیه در مبادی ورودی شهر از ضرورت‌های بهبود و روانسازی ترافیک و حمل‌ونقل عمومی بوده و نقش بسزایی در تحقق خواسته و رفاه شهروندان دارد که توجه به این مهم از ضرورت‌های حل معضلات ترافیکی شهر است.

وی با انتقاد از مبهم بودن وضعیت پایانه صمدیه، ادامه داد: عملیات اجرایی مواردی مانند پایانه صمدیه یا شروع نشده یا با طولانی شدن زمان، پروژه به حالت فرسایشی درآمده است بدین سبب از شهردار و معاونت حمل‌ونقل ترافیک می‌خواهم تا نسبت به تسریع در افتتاح و بهره‌برداری پایانه‌های در حال احداث، تملک و احداث پایانه‌های درون شهری و جانمایی و تملک و احداث پارکینگ‌های وسایل نقلیه یا بارانداز در مبادی ورودی شهر اقدام کنند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به کمبود یا نبود سرویس‌های بهداشتی در برخی از مناطق شهری از معاونت خدمات شهری درخواست کرد: در تعامل با مدیران مناطق ۱۵ گانه شهرداری هرچه سریع‌تر مکان مورد نیاز برای سرویس‌های بهداشتی را جانمایی، احداث، تجهیز و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

وی نصب تابلوهای زمان مبدأ و مقصد در ایستگاه‌های اتوبوس، متناسب‌سازی ایستگاه‌ها از نظر گرمایشی و سرمایشی، زیبایی و آراستگی، تجهیز سیستم اطلاع‌رسانی نرم‌افزاری در ایستگاه‌ها را از ضرورت‌های ناوگان اتوبوسرانی دانست.

برشان تاکید کرد: باید به استفاده بهینه مردم از حمل‌ونقل عمومی اهمیت داد زیرا این امر نوعی ارزش‌گذاری به شهروندان در قالب حقوق شهروندی است.

وی خواستار تعجیل در اجرایی شدن پروژه‌های هوشمند اتوبوسرانی شد و افزود: بهبود وضعیت و مدیریت حمل‌ونقل عمومی سبب ارتقای سطح رفاه شهروندان می‌شود.

کد خبر 433363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.