حماس: آماده ورود به هرجنگی هستیم

رئیس دفتر سیاسی حماس خواهان تدوین یک استراتژی فراگیر برای مقابله با طرح الحاق کرانه باختری شد.

به گزارش ایمنا به نقل از آناتولی، اسماعیل هنیه در همایش «متحد علیه معامله قرن و طرح الحاق کرانه باختری» که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، گفت: ما خواهان استراتژی فراگیری برای لغو طرح الحاق و معامله قرن و بازگشت ارزش و اهمیت به مسئله فلسطین هستیم.

وی افزود: این استراتژی باید بر مبنای تحقق وحدت فلسطین و مقاومت فراگیر و ایجاد تشکل عربی اسلامی در منطقه برای حمایت از موضع فلسطین است. مردم فلسطین با تحولی در روند نزاع با دشمن صهیونیستی مواجهند که خود را در طرح‌هایی منعکس می‌کند که هدف آن پایان دادن به هر چیزی است که با وجود فلسطین در ارتباط است.

رئیس دفتر سیاسی حماس تأکید کرد: طرح الحاق در راستای طرح صهیونیسم برای توسعه‌طلبی، شهرک‌سازی، یهودی‌سازی و مهاجرت است.

از سوی دیگر هنیه بر پایبندی حماس به استراتژی مقاومت فراگیر تأکید کرد و گفت: مقاومت به افزایش قدرت خود ادامه می‌دهد و آماده ورود به میدان است و حملاتش علیه دشمن دردناک خواهد بود.

وی در ادامه گفت: این همایش موجب نهادینه شدن ۳ حقیقت بسیار مهم خواهد شد. نخست اینکه مساله فلسطین و قدس به رغم درگیر بودن منطقه با حوادث و مشکلات بسیار، همچنان مساله اصلی و مرکزی امت اسلامی و عربی و مسأله‌ای جامع برای تمامی ملت‌ها و احزاب و نخبگان آن خواهد بود.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: دوم اینکه دشمن صهیونیستی منبع و مرکز تهدید برای ملت فلسطین و تمامی ملت‌های منطقه و دشمن درجه یک قضیه اصلی یعنی قضیه فلسطین خواهد بود و در نهایت اینکه اهمیت دیپلماسی مردمی چندان کمتر از دیپلماسی رسمی و سیاسی نیست.

هنیه تصریح کرد: هدف از طرح الحاق کرانه باختری و معامله قرن پیشبرد پروژه صهیونیزم مبتنی بر استراتژی توسعه‌طلبی، شهرک‌سازی و یهودی‌سازی است. طرح الحاق یک طرح تاکتیتی نیست، بلکه طرحی استراتژیک و سیاسی است. هدف اصلی ما خنثی کردن طرح الحاق و معامله قرن و تمامی توطئه‌های دشمن صهیونیستی است. ما خواستار اتخاذ یک استراتژی جامع با هدف خنثی‌سازی طرح الحاق کرانه باختری هستیم و از اقدامات حماس و فتح در راستای تحقق وحدت ملی به منظور مقابله با الحاق کرانه باختری استقبال می‌کنیم.

وی گفت: ملت فلسطین موضعی واحد در مخالفت با طرح الحاق و معامله قرن دارد. مقاومت فلسطین آماده ورود به هر نبردی برای دفاع از سرزمین و ملت فلسطین است و ما خواستار تشکیل یک فراکسیون عربی اسلامی برای حمایت از ملت فلسطین هستیم. امت باید به اختلافات خود پایان دهد تا بتواند با توطئه‌های دشمن مقابله کند.

کد خبر 433345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.