نقش ساخت و ساز در افزایش دمای شهر

نتایج اولیه تحقیقی که در خصوص اثرات جزایر گرمایی در شهر پنریت استرالیا، واقع در غرب سیدنی انجام گرفت، ثابت کرد که توسعه‌های شهری به طور چشمگیری در این رویداد سهیم است و می‌تواند منجر به تفاوت دما در مناطق مختلف یک شهر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان دانشگاه غربی سیدنی قبل از فرا رسیدن فصل تابستان ۲۰۱۹، تعداد ۱۲۰ سنسور در سراسر شهر پنریت نصب کردند تا دمای هوا را در ساعات مختلف روز ثبت کند. این سنسورها به صورت مجموعه‌ای در ۱۰ منطقه قرار گرفت و دمای هوای این مناطق را هر ۱۰ دقیقه یک بار ثبت می‌کرد که پس از پایان یک دوره پنج هفته‌ای، ۴۶ هزار نقطه داده را ارائه داد. در چهارم ژانویه بالاترین دمای شهر ۹. ۴۸ درجه سانتی‌گراد بود که البته محققان اعلام کردند دمای هوا در نقاط مختلف پنریت در همان روز متفاوت بود.

نتایج گزارشات نشان داد که دمای هوا در منطقه Tench در همان روز برابر با ۲. ۴۵ درجه سانتی گراد بود در حالی که در خیابان Marys سنسورها دمای هوا را ۸. ۴۸ درجه نشان دادند. محققان دانشگاه غربی سیدنی چنین استدلال کردند که دمای پایین هوای Tench، نسبت به سایر مناطق، به خاطر پوشش سبز و پر آب محله بوده است در حالی که خیابان Marys از سطوح سفت و سخت شهری پوشیده شده بود.

نتایج حاصل از تحقیق فوق شهردار پنریت، رأس فاولر، را بسیار تحت تأثیر قرار داد به طوری که پس از مشاهده داده‌ها ادعا کرد از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی کاربردی جهت بررسی اثرات گرمایی در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌های جدید شهری بهره خواهد گرفت.

محققان دانشگاه غربی سیدنی از طریق بررسی‌های بیشتر به این نتیجه رسیدند که علاوه بر پوشش بتنی مناطق مختلف، میزان ساخت و ساز شهری تأثیر بسزایی در تفاوت دمای مناطق مختلف دارد. به طوری که مناطقی با فرآیند ساخت و ساز بیشتر از دمای هوای بالاتری نسبت به سایر مناطق برخوردار بودند و این فرآیندها، اثرات جزایر گرمایی شهری را تشدید می‌کردند.

کد خبر 433339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.