اجرای مخازن زیرزمینی مکانیزه زباله

مدیر منطقه یک شهرداری همدان گفت: مخازن زیرزمینی مکانیزه زباله با دو ورودی برای تفکیک زباله‌های خشک و تر برای اولین بار در شهر همدان در چهار نقطه از منطقه یک اجرا شد.

به گزارش ایمنا، مسعود دهبانی صابر با اشاره به اجرای مخازن زیرزمینی مکانیزه زباله اظهار کرد: همواره استفاده از مخازن قدیمی زباله در نقاط پر تردد شهر دارای چالش‌های بسیاری بوده است که می‌توان به ایجاد آلودگی محیطی و بصری، دسترسی به زباله‌های داخل مخزن و… اشاره کرد.

وی گفت: یکی از اهداف مجموعه شهرداری منطقه یک استقبال شهروندان از مباحث آموزش شهروندی است که می‌توان به موضوع تفکیک زباله‌های خشک و تر اشاره کرد، به همین دلیل در تمامی مخازن زیرزمینی مکانیزه ورودی‌های جداگانه جهت تفکیک این دو نوع زباله در نظر گرفته شده است.

صادقی، معاون خدمات شهری منطقه یک شهرداری همدان نیز با بیان اینکه استفاده از مخازن زیرزمینی زباله باعث می‌شود تا هرچه بیشتر بتوانیم از فضاهای موجود در سطح زمین استفاده کنیم، تصریح کرد: ظرفیت این مخازن ۱.۵ مترمکعب است که چندین برابر مخازن کنونی است و با اجرای آنها می‌توان هزینه‌های حمل و انتقال زباله را تا حد چشمگیری کاهش داد.

وی با بیان اینکه جمع آوری زباله از ساعت ۲۱ آغاز می‌شود، عنوان کرد: تناژ زباله در سطح منطقه یک حدود ۱۰۰ تن است که در حال حاضر ۲۲ خودروی حمل زباله به همراه ۲۲۰ نیرو به صورت شبانه روزی مشغول جمع آوری هستند.

معاون خدمات شهری منطقه یک شهرداری همدان ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم برای همکاری هرچه بیشتر با مدیریت شهری ساعت ۲۱ را فراموش نکنند.

کد خبر 433338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.