حداقل دریافتی بازنشستگان تأمین اجتماعی چقدر است؟ 

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور به تشریح افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش تأمین اجتماعی پرداخت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی سالاری در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی اظهار کرد: ما متناسب با سنوات خدمت فرد و حقوقی که دریافت می‌کند و مبلغی که در آغاز بازنشستگی مصوب شده بود، پرداخت را افزایش دادیم که به عنوان مثال فردی که به طور فرض با ۳۰ سال سابقه کار بازنشست شده است و در اسفند سال گذشته کمتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافت می‌کرده است بعد از افزایش سنواتی که دو ماه پیش اعمال شد و متناسب سازی که اول مرداد انجام می‌شود دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان حقوق دریافتی خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت افرادی با ۳۵ سال سابقه کار که تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، افزود: دسته‌ای از این افراد که در سال گذشته کمتر از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی داشته‌اند معادل سه میلیون تومان دریافتی خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور در خصوص حداقل دریافتی بازنشستگان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی گفت: این حداقل برای بازنشستگانی با سابقه کار ۳۰ سال دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود که به نسبت این عدد برای سابقه کمتر یا بیشتر حداقل دریافتی قائل می‌شویم.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تأمین اجتماعی "حداقل بگیر" هستند، ادامه داد: بیش از ۳۲ درصد بازنشستگان بیمه تأمین اجتماعی سابقه‌ای بیشتر از ۳۰ سال دارند. همچنین اول مردادماه زمان آغاز پرداخت حقوق‌های جدید بازنشستگان بیمه تأمین اجتماعی است.

سالاری اضافه کرد: افزایش ۲۶ درصدی و سنواتی از اول فرودین‌ماه اعمال شد، ولی همسان سازی که مقرر بود مهرماه پرداخت شود ولی این تصمیم دو ماه زودتر اجرایی شد؛ این افزایش نیز نسبت به سال گذشته افزایش خوبی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه با حمایت‌های انجام شده از سوی دولت و تخصیص مبالغی که انجام شده است، پیش‌بینی می‌شود حقوق بازنشستگان افزایش‌های دیگری نیز داشته باشد، افزود: مجموعاً دو هزار میلیارد تومان برای تسهیلات بازنشستگان تخصیص داده شده است که این مبلغ در شش دوره پرداخت خواهد شد.

کد خبر 433325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.