گرانی قیر شهرداری‌ها را با مشکل مواجه کرده است

شهردار برف انبار گفت: افزایش قیمت قیر برای اجرای آسفالت، شهرداری‌ها را با چالش مواجه کرده و از طرفی در شهرهای با جمعیت پایین به علت ضعیف بودن وضعیت اقتصادی شهروندان، وصول عوارض به سختی ممکن است، بنابراین لازم است از شهرداری این شهرها بیشتر حمایت شود.

حمیدرضا شریعتی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: احداث فاز نخست پارک ساحلی شهر به مساحت چهار هکتار و با اختصاص هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال از مهم‌ترین طرح‌های عمرانی در زمینه توسعه فضای سبز شهری بوده است.

وی افزود: طراحی و احداث فضای مقبره مطهر شهدای گمنام، افزودن بیش از ۶۰۰ پلاک مسکونی به واحدهای موجود، تکمیل بلوار اصلی شهر شامل رفیوژ وسط و آسفالت به مسافت رفت و برگشت شش کیلومتر، پیاده راه سازی ۹۵ درصد از معابر اصلی شهر در مدت چهار سال به مساحت ۶۰ هزار مترمربع و آسفالت ۹۴ درصد از معابر شهری از دیگر پروژه‌های عمرانی شاخص شهرداری این شهر بوده است.

شهردار برف انبار گفت: شش درصد از معابر شهر هنوز آسفالت نشده که مربوط است به بخش‌هایی که به تازگی تفکیک شده و هنوز تراکم ساختمانی در آن بسیار پایین است.

شریعتی‌نیا افزود: افزایش قیمت قیر برای اجرای آسفالت، شهرداری‌ها را با چالش مواجه کرده و از طرفی در شهرهای با جمعیت پایین به علت ضعیف بودن وضعیت اقتصادی شهروندان، وصول عوارض به سختی ممکن است، بنابراین لازم است از شهرداری این شهرها  بیشتر حمایت شود.

وی با بیان اینکه تأمین زیرساخت‌های شهری مهم‌ترین هدف مدیریت شهری شهر برف انبار است، عنوان کرد: وجود جاذبه‌های طبیعی در منطقه زمینه مناسب برای جذب گردشگر و رونق صنعت توریست را فراهم کرده است، اما تا زمانی که زیرساخت‌ها فراهم نباشد، اقدام در این زمینه ممکن نیست.

کد خبر 433322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.