حسن شریفی پیشکسوت سینما درگذشت

مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت ضمن تایید خبر درگذشت حسن شریفی، این واقعه را به سینمای ایران تسلیت گفت.

به گزارش ایمنا، حسن شریفی در عکاسی، فیلمبرداری، تدارکات و تولید سینما فعالیت داشت و روز گذشته، ۲۱ تیرماه از دنیا رفت. اگرچه او در سال‌های اخیر در سینما کار نمی‌کرد، اما در گذشته با افرادی چون ساموئل خاچیکیان، پرویز خطیبی، مجید محسنی، اسماعیل کوشان، مهدی میثاقیه، عباس شباویز و سیامک یاسیمی همکاری داشته است.

سیدمحمد طباطبایی حسینی، مدیر مؤسسه هنرمندان پیشکسوت برای درگذشت حسن شریفی پیامی صادر کرد که به شرح زیر است:

«خبر درگذشت جناب حسن شریفی موجب تأثر شد و این روزهای‌مان را تلخ‌تر کرد. زنده‌یاد شریفی بیش از شش دهه در حوزه‌های گوناگون سینما فعالیت کرد و نامی نیک از خود به جا گذاشت. او عاشق سینما بود و برایش سینما مهم بود، روزی دستیار فیلمبردار بود، روزی فیلمبردار. در یک فیلم مدیر تولید بود و در فیلمی دیگر مدیر تدارکات. گاهی بازیگری را تجربه کرد و گاهی عکاسی فیلم را. و در کنار همه این‌ها او در کتاب‌هایش از سینما نوشت؛ کتاب‌هایی که گامی در مسیر ثبت تاریخ شفاهی سینمای ایران است.

درگذشت ایشان را به جامعه هنری و پیشکسوتان سینما و نیز به خانواده محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر مسئلت می‌کنم.»

کد خبر 433315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فریبرز اورنگیان RO ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
    0 0
    سلام،امیدوارم مسئولینی بر مسند کار نشینند که درد نداشتن و را حس کرده باشند تا اینچنین نسبت به پیشکسوتان بی تفاوت ننباشند،به کجا می رویم چنین شتابان