کاهش آمار ساخت و سازهای غیرمجاز با اطلاع رسانی و آگاه‌سازی

مدیرکل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد گفت: نقش روابط عمومی‌های مناطق در اطلاع رسانی و آگاه‌سازی برای کاهش آمار ساخت و سازهای غیرمجاز ضروری است.

مسعود ایاز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به رویکرد جدید اداره کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد در استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‌های مردمی و اطلاع‌رسانی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و کاهش ضرر و زیان‌ها به مردم و استانداردسازی محیط شهری، جلسه‌ای با حضور مسئولان روابط عمومی مناطق در محل سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه موضوعات مختلفی همچون مدل اطلاع‌رسانی و آگاه سازی موفق در کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز، نحوه اطلاع‌رسانی به مردم در خصوص نصب تابلوهای معرف ساختمانی، مدل همکاری با ادارات نظارت بر ساخت و سازها در مناطق و بهره گیری حداکثری از ظرفیت‌های مردمی نظیر شوراهای اجتماعی محلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون‌های ماده صد شهرداری مشهد گفت: سال گذشته کمیسیون‌های ماده صد این کلانشهر در مجموع پرونده تعداد ۱۳ هزار و ۳۶۳۴ ملک دارای تخلف را رسیدگی کرده است.

وی با اشاره به مهمترین موارد تخلفات ساختمان سال گذشته در مشهد، اظهار کرد: بیشترین میزان تخلفات ساخت و ساز در مشهد به ترتیب شامل پیشروی طولی مازاد از ۱۰ درصد، زیربنای بدون پروانه و پیشروی طولی تا ۱۰ درصد بوده است.

ایاز با تاکید بر لزوم رعایت هرچه بیشتر اصول و قواعد قانونی در ساخت و سازها از سوی شهروندان، افزود: شهروندان با تخلفات ساختمانی، ضمن جلوگیری از بروز هزینه‌های مادی و معنوی برای خود و سایر افراد، به زیبایی و استانداردسازی هرچه بیشتر محیط خود کمک کنند.

کد خبر 433307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.