به بهداشت حقوقی صنایع اصفهان توجه شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شهر اصفهان وجود وکلای تحصیل‌کرده ظرفیت مناسبی را ایجاده می‌کند تا مدیران با استفاده از این ظرفیت بهداشت قضایی و ایمن‌سازی حقوقی مجموعه خود را ارتقا بخشند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مزروعی امروز (یکشنبه) در یکصد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به چند نقیصه موجود در بنگاه‌ها و شرکت‌های صنعتی ناشی از فقر حقوقی مدیران آن‌ها، اظهار کرد: مدیران شرکت‌ها و صنایع از اطلاعات حقوقی پایه برخوردار نیستند همین امر باعث می‌شود تصمیماتی که در رابطه با اداره زیرمجموعه خود می‌گیرند مشکلاتی را ایجاد کند که به تبع آن مشکلات غیرقابل جبرانی را درپی داشته باشد.

وی افزود: در بدنه تصمیم‌گیری این مدیران از وکلای دادگستری یا مشاوره حقوق به حدی کم استفاده می‌شود که نقش آن‌ها به چشم نمی‌آید.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در شهر اصفهان وجود وکلای تحصیل‌کرده ظرفیت مناسبی را ایجاد می‌کند تا مدیران با استفاده از این ظرفیت بهداشت حقوقی و ایمن‌سازی قضائی مجموعه خود را ارتقا بخشند.

وی ادامه داد: در گذشته اقداماتی میان اتاق بازرگانی و کانون وکلا برای توجه به بهداشت قضائی مجموعه‌های صنعتی اتفاق افتاد اما به دلیل آنکه مدل درستی برای آن تدوین نشد، این اقدامات ابتر ماند.

مزروعی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و گردشگری شورای شهر می‌تواند در ارائه این مدل‌ها سازمان صنایع، معادن و تجارت استان کمک کند، اضافه کرد: با مجموع این اقدامات می‌توان شاهد امیدواری و تقویت حضور کسانی بود که به‌جای دلالی، سرمایه‌های خود را در شهر نگه داشته‌اند.

کد خبر 433306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.