برد موشک‌های هوانیروز ارتش به زودی به ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی گفت: به‌زودی به موشک‌هایی با برد ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا خواهیم‌ کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش‌، «امیر یوسف قربانی» در مراسم تجلیل از خلبانان و نیروهای ستادی (جشنواره مالک اشتر) که صبح امروز در ستاد فرماندهی یگان هوایی نزاجا برگزار شد، گفت: هوانیروز در بحث دفاعی و امنیتی و موشک‌های «فایر اند فورگت» (شلیک کن و فراموش کن) و نقطه‌زن و موشک‌های هشت و نیم کیلومتر دستاوردهای بسیار خوبی داشته است و امیدوارم که به زودی به موشک‌های با برد ۲۰ کیلومتر و ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کنیم.

وی با یادآوری اینکه امروز ما در هوانیروز ۴۳۵ نوع قطعه در تیراژ ۶۰۰ هزار ساخته‌ایم، افزود: هوانیروز در ۴ نقطه کشور از برادران عزیزمان در ارتش، سپاه و هنگ مرزی در مرزهای کشور پشتیبانی می‌کند.

فرمانده هوانیروز ارتش تصریح کرد: بالگردهای هوانیروز تنها در طول یک‌شبانه روز در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه، ۵۰۰ سورتی پرواز انجام دادند. هوانیروز در جریان آتش‌سوزی‌های زاگرس ۲ هزار نفر نیرو جابجا کرد. علاوه بر این هوانیروز امروز به ۱۸ استان کشور خدمات اورژانس هوایی ارائه می‌دهد.

قربانی ادامه داد: هوانیروز بزرگترین رزمایش شبانه را در تاریکی مطلق به مدت ۶ ساعت انجام داده است که در خاورمیانه بی‌نظیر است و توانست تمامی طرح‌های عملیاتی را از جمله هلی‌برن، رزم شبانه و تخلیه مجروح را به نحو مطلوب انجام دهد.

کد خبر 433246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.