موافقت نمایندگان با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷

نمایندگان مجلس با ادامه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷ تا زمان بررسی و لازم‌الاجرا شدن قانون جدید موافقت کردند.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۲۲ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با لایحه مالیات بر ارزش افزوده اعاده از شورای نگهبان در خصوص اصلاح تبصره ذیل ماده ۵۷ مبنی بر تداوم اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۸۷ تا لازم‌الاجرا شدن قانون جدید با ۱۹۴ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

بر اساس تبصره ذیل ماده ۵۷ لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح شده: تا تاریخ لازم‌الاجرا شدن این قانون، قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۷ بهمن ماه ۱۳۸۷ با اصلاحات و الحاقات قبلی لازم‌الاجرا است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در توضیح لایحه مذکور گفت: به مدت ۳ سال در دوره دهم مجلس کمیسیون اقتصادی بر روی موضوع مالیات‌ها کار کرده و در نهایت قانون مالیات بر ارزش افزوده را در صحن به تصویب رساندیم. این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است لذا بر اساس ایراد شورای نگهبان تا زمان بررسی این لایحه لازم است که قانون قبلی به جهت عدم بروز مشکل در بودجه اجرا شود. این لایحه دو هفته قبل نیز در دستور کار کمیسیون قرار گرفت و در جلسه هفته گذشته جمع‌بندی شد. ما در پایان سال ۱۳۹۹ اعلام خواهیم کرد که از ابتدای سال ۱۴۰۰ قانون جدید اجرا می‌شود.

کد خبر 433242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.