ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس‌نشینان

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج از ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس‌نشینان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سه‌رکوت نجفی اظهار کرد: صنعت گردشگری امروزه در دنیا به عنوان پرسودترین صنعت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و یکی از راه‌های تقویت این صنعت دیپلماسی شهری و ارتباط همه جانبه شهرها جهت تقویت آن است.

وی عنوان کرد: نشست توسعه رونق گردشگری منطقه زاگرس با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان، مدیر گردشگری شهرداری کرمانشاه، دبیر کمیسیون سرمایه‌گذاری و گردشگری شهر همدان، نماینده شرکت علی‌صدر، مدیرعامل تله‌کابین و مشاور اجرایی مالک دهکده گنج‌نامه و مسئول هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج در دهکده گنج‌نامه در همدان برگزار شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج از ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس‌نشینان خبر داد و گفت: شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان هر یک در نوع خود دارای ویژگی‌های تاریخی، فرهنگی و هنری بوده که می‌توانند بستری مناسب برای رونق گردشگری و صنعت توریسم در منطقه باشند.

نجفی خاطرنشان کرد: در این نشست پیش‌نویس و مقدمات تفاهم‌نامه نهایی که در چند هفته آینده با حضور شهرداران این شهرها به منظور ایجاد کریدور گردشگری غرب کشور به امضا خواهد رسید، تهیه شد.

وی افزود: علاوه بر این در نشست ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس تفاهم‌نامه‌ای هم بین شهرهای سنندج، کرمانشاه و همدان با محوریت شهرداری‌ها برای استفاده بهتر از ظرفیت‌های این استان‌ها و توسعه و رونق گردشگری بسته خواهد شد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار سنندج خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک استان‌های دیگری از جمله، لرستان، قزوین و زنجان نیز به طرح ایجاد اتاق مشترک شبکه گردشگری زاگرس‌نشینان اضافه خواهند شد.

نجفی تصریح کرد: در حاشیه برگزاری این نشست تفاهم‌نامه دیگری با محوریت اعزام همکاران شهرداری به عنوان گردشگر، جهت استفاده از امکانات مجتمع تفریحی، سیاحتی و توریستی دهکده فرهنگی گنج‌نامه با تحقیقات قابل توجه به امضا رسید.

منبع: فارس

کد خبر 433238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.