شهروندان آستارا در غذارسانی به سگ‌ها کمک کنند!

شهردار بندرآستارا با اشاره نگهداری ۹۰ قلاده سگ بدون صاحب در پناهگاه یگان وفادار این شهر گفت: شهروندان در غذارسانی به سگ‌های این پناهگاه تازه ساخت به شهرداری آستارا کمک کنند.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد خدمات شهری شهرداری آستارا با همکاری اعضای گروه "یگان وفادار"، در یک ماه گذشته ۹۰ قلاده سگ بدون صاحب را از نقاط مختلف شهر در ساعات بامدادی زنده گیری و جمع‌آوری کرده‌اند.

وی افزود: شهرداری آستارا زمینی محصور به مساحت ۵۰۰ متر مربع را در نزدیکی باغ پرندگان برای تیمار و نگهداری سگ‌های بدون صاحب اختصاص داده است و اعضای گروه یگان وفادار به صورت خودجوش، کار انگل زدایی، واکسینه و تیمار این حیوانات را انجام می‌دهند.

شهردار آستارا با بیان اینکه نگهداری سگ‌های بدون صاحب بسیار پر هزینه و قیمت دارو و واکسن آن‌ها بسیار گران است، اضافه کرد: سگ‌های نگهداری شده در پناهگاه روزانه بیش از یکصد کیلوگرم غذا و توله‌های آن‌ها حدود ۳۰ الی ۴۰ لیتر شیر مصرف می‌کنند.

معیتی با تاکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی دستگاه‌های اجرایی مرتبط و شهروندان برای نگهداری سگ‌های بدون صاحب در پناهگاه نشده است. تصریح کرد: شهرداری از زمان راه اندازی این پناهگاه در یک ماه گذشته، از مراکز فروش دام و طیور، ماهی فروشان و مواد غذایی، در قبال توزیع رایگان کیسه زباله، درخواست تفکیک و جمع آوری دورریز مواد غذایی برای تغذیه سگ‌ها کرد. اما متأسفانه این درخواست از سوی صاحبان این اصناف مورد حمایت قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری این پناهگاه را برای جمع آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب سطح شهر در راستای حفظ آرامش شهروندان ایجاد کرده است. تاکید کرد: شهروندان در غذا رسانی به سگ‌های این پناهگاه تازه ساخت به شهرداری آستارا کمک کنند.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: سگ‌ها پس از انگل زدایی، واکسینه شدن و بهبودی کامل در محیط‌های دامپروری، صنعتی و کشاورزی به عنوان حیوانات نگهبان مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون شش قلاده از سگ‌های پناهگاه، با اخذ تعهد تحویل دوستداران حیوانات شده است، خاطرنشان کرد: حامیان حیوانات و افرادی که توانایی و شرایط نگهداری از سگ‌ها را دارند، می‌توانند با مراجعه به واحد خدمات شهری شهرداری آستارا نسبت به دریافت و نگهداری این حیوانات اقدام کنند.

معیتی، در پایان از شهروندان خواست، مشاهده سگ‌های بدون صاحب را به واحد خدمات شهری شهرداری گزارش کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 433232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عظیم IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۸
    0 0
    سلام با تشکر فراوان از زحمات شما عزیزان من از گرگان اومدم امروز یک سگ دیدم که ماشین زده بود و تعادل نداشت خیلی حالم خراب شد یکمی غذا دادم ولی جلوی همون رستوران روبروی سیم خاردار مرزی بردنش خوابید خواهشاً رسیدگی کنید بنده هم مالی کمک میکنم خیر ببینید از خدا 09117290072 باتشکر فراوان