ذخیره پلاسمای اهدایی برای بیماران کرونای اصفهان به صفر رسید

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: ذخیره پلاسمای اهدایی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در اصفهان به صفر رسیده است و از شهروندان بهبود یافته این بیماری درخواست داریم به شکرانه سلامتشان پلاسمای خود را اهدا کنند.

مجید زینلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص آخرین وضعیت اهدای پلاسمای بیماران بهبود یافته کرونا در اصفهان اظهار کرد: تا امروز ۲۳۰ واحد پلاسما در مرکز اهدای خون اصفهان اهدا شده است.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین روزانه بین پنج تا شش نفر برای اهدای پلاسما به مرکز اهدای خون اصفهان مراجعه می‌کنند، افزود: هر بیمار مبتلا به کرونا می‌تواند ماهانه یک بار نسبت به اهدای پلاسما اقدام کند و هنوز از نظر علمی زمان مشخصی برای وجود آنتی‌بادی در بدن افراد بهبود یافته کرونا تعیین نشده است.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه افراد بهبود یافته بیماری کرونا پس از ۲۸ روز از گذشت بیماری می‌توانند نسبت به اهدای پلاسمای خون اقدام کنند، ادامه داد: برخلاف آنچه در شبکه‌های مجازی عنوان شده اهدای پلاسما هیچ عوارضی ندارد، اقدامی خداپسندانه است و روشی علمی و تأثیرگذار برای درمان بیماران مبتلا به کرونا که در همه کشورهای دنیا از آن استفاده می‌شود.

وی در خصوص کمبود مراجعات برای اهدای پلاسما تصریح کرد: باید توجه داشت که تعداد زیادی از افرادی که دچار بیماری کرونا می‌شوند افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای هستند و دارو مصرف می‌کنند و از این رو محدوده ما برای دریافت پلاسما کم است.

زینلی تاکید کرد: دریافت پلاسمای درمانی برای بیماران مبتلا به کرونا صرفاً از بیماران کمتر از ۶۰ سال بهبود یافته است که بیماری زمینه‌ای نیز نداشته باشند.

وی با بیان اینکه پلاسمای اهدایی از سوی بهبود یافتگان کرونا تنها برای بیمارانی که تازه به کرونا مبتلا شده‌اند استفاده می‌شود، ادامه داد: در حال حاضر همه ۲۳۰ واحد پلاسمای اهدایی در اصفهان مصرف شده و ذخیره‌ای برای ارسال به بیمارستان‌ها نداریم.

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان از بیماران بهبود یافته کرونا که شرایط اهدای پلاسما را دارند درخواست کرد تا به شکرانه سلامتشان بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها را فراموش نکنند و نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

کد خبر 433231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابایی IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۲
    0 0
    مگه مقالات جدید نمیگن اونایی که مبتلا شدن دوباره هم میگیرن ؟ پس این پلاسما ها به چه دردی میخوره ؟