جزییاتی از نحوه دفن فوتی‌های کرونایی در شیراز

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز با بیان اینکه محیط اطراف محل دفن، خودرو حمل و حتی پوشش کارکنان و راننده خودرو کاملاً ضدعفونی می‌شوند، گفت: جهت اطمینان از اجرای دقیق مفاد آئین نامه نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در تمامی مراحل حضور داشته و بر عملکرد صحیح آنها نظارت دارند.

علی پارسازاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در اولین روزهای اعلام رسمی انتشار ویروس، از طریق مکاتبات و رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان نسبت به جمع‌آوری اطلاعات و تجربیات در حوزه فعالیت سازمان اقدام شده، اظهار کرد: با تشکیل کارگروه مدیریتی و اعمال مجموعه اقدامات و مقررات بهداشتی در زمینه تجهیزات بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی مجهز شده و در اختیار کارکنان قرار داده شد.

وی افزود: آموزش‌ها و اطلاع رسانی از طریق نصب بنر و پوستر، توزیع بروشورها، ارسال پیام و تصویر در فضای مجازی و اتوماسیون اداری انجام و رعایت موارد بهداشتی در دستور کار قرار داده شد.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز با بیان اینکه ساختمان، محیط اداری، معابر، خودروهای سازمانی و خودروهای مراجعان به هنگام ورود به سایت بهشت احمدی گندزدایی و محلول‌پاشی می‌شوند، عنوان کرد: از همان ابتدا تمامی کارکنان و مراجعان را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی کرده و به لحاظ جلوگیری از هر گونه تجمع، پیمانکاران بر اساس دستورالعمل‌های شهرداری موظف شدند از حداقل نفرات استفاده و فعالیت کارگاه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل یا کاملاً تعطیل درآورده و ضمن تهیه وسایل بهداشت فردی، پرسنل خود را ملزم به استفاده و رعایت موارد بهداشتی کنند.

وی ادامه داد: آئین نامه نحوه خاکسپاری درگذشتگان مبتلا به بیماری کووید ١٩ به همراه پروتکل‌های بهداشتی در این رابطه نیز جهت پیشگیری از شیوع ویروس تهیه و به سرعت در اختیار دار الرحمه و سایر آرامستان‌ها قرار گرفت و اجرای مفاد آئین نامه توسط بازرسان سازمان نظارت و کنترل می‌شود، که برخی از این مقررات مانند جلوگیری از تجمعات همچنان ادامه دارد.

راه اندازی غسالخانه‌ای مجزا برای دفن فوتی‌های کرونایی

پارسازاد در رابطه با درگذشتگانی که بر اثر بیماری کرونا فوت کرده‌اند، گفت: به منظور حفظ کرامت و رعایت شئونات شرعی آنها نسبت به آماده سازی، تجهیز و راه اندازی غسالخانه‌ای مجزا طبق اصول بهداشتی و قوانین ایزوله اقدام شد و اموات با همکاری روحانیون در این قسمت تغسیل و تدفین می‌شوند.

وی با اشاره به تجهیزات بهداشتی و محافظت فردی شامل ماسک‌های مخصوص، شیلد، گان، لباس‌های محافظ غیر قابل نفوذ، تهویه کننده‌های هوا، انواع ضدعفونی کننده و تمامی ملزومات است، اظهار کرد: این تجهیزات با نظارت کارشناسان علوم پزشکی و با بالاترین سطح ایمنی، تهیه و جهت استفاده در اختیار آنها قرار داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری شیراز در خصوص سایر اقدامات صورت گرفته به ایمن سازی در مراحل حمل و خاکسپاری گفت: اموات مبتلا به کرونا توسط خودروهای مشخص شده ویژه حمل این درگذشتگان به بهشت احمدی منتقل و طبق پروتکل وزارت بهداشت به خاک سپرده می‌شوند.

وی با بیان اینکه محیط اطراف محل دفن، خودرو حمل و حتی پوشش کارکنان و راننده خودرو کاملاً ضدعفونی می‌شوند، عنوان کرد: جهت اطمینان از اجرای دقیق مفاد آئین نامه نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی در تمامی مراحل حضور داشته و بر عملکرد صحیح آنها نظارت دارند و در انتقال اجساد مربوط به سایر شهرستان‌های استان و سایر استان‌ها نیز همکاری کامل صورت گرفته و خودروهایی در این راستا تجهیز شده است.

پارسازاده افزود: برگزاری مراسم دلجویی از خانواده‌هایی که عزیزان خود را در این بیماری از دست داده بودند با حضور شهردار شیراز و در ۱۱ منطقه شهرداری به صورت همزمان از دیگر برنامه‌هایی بود که با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در همین راستا صورت پذیرفت.

کد خبر 433229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.