مرگ ناشی از کرونا دیابتی ها را تهدید می‌کند

نتایج بررسی‌های اخیر انجام شده توسط محققان نشان می‌دهد احتمال مرگ و میر افراد مبتلا به کووید-۱۹ که قند خون بالایی دارند بیشتر از سایر بیماران کرونایی است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در سراسر جهان، پژوهشگران در حال بررسی عوامل مختلف تأثیرگذار بر این بیماری و مرگ ناشی از آن هستند. گروهی از محققان چینی به منظور بررسی ارتباط بین قند خون بالا و افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا، مطالعه جدیدی انجام دادند.

آن‌ها داده‌های سلامت ۶۰۵ فرد مبتلا به کرونا که در دو بیمارستان ایالت ووهان بستری شده بودند را بررسی کردند. میانگین سنی افراد شرکت کننده در این مطالعه ۵۹ سال بود و ۵۳.۲ درصد آن‌ها نیز مرد بودند. ۳۴ درصد افراد شرکت کننده در مطالعه به یک یا چند بیماری زمینه‌ای مبتلا بودند، اما هیچکدام بیماری دیابت نداشتند؛ البته یک سوم افراد دارای قند خون بالا بودند و بیشتر آن‌ها از فشار خون بالا رنج می‌بردند.

نتایج بررسی‌های محققان نشان داد احتمال مرگ بیماران کرونایی با قند خون بالا در این مطالعه، ۲.۳ برابر بیشتر از مبتلایان به این بیماری با قند خون پایین بود. علاوه بر این احتمال فوت مردان مبتلا به کرونا با قند خون بالا، ۷۵ درصد بیشتر از زنانی با قند خون یکسان بود.

به گفته محققان حتی افرادی که به دیابت مبتلا نیستند و تنها از قند خون بالا رنج می‌برند، بیشتر از بقیه افراد در معرض خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا قرار دارند؛ بنابراین توصیه شده است که بیمارستان‌ها هنگام بستری کردن بیماران با علائم کرونا، قند خون افراد را نیز کنترل کنند.

نتایج این مطالعه در مجله "Diabetologia" منتشر شده است.

کد خبر 433206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.