کرونا ویروس و رشد شرکت‌های فناوری جهان

با وجود این که شیوع ویروس کرونا تاثیرات منفی بر زمینه‌های مختلف زندگی افراد داشته، اما کسب و کارهایی مانند خرده‌فروشی‌های آنلاین موفق شدند در این دوران به رشد چشمگیری دست یابند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع ویروس کرونا علاوه بر سلامت و شیوه زندگی افراد، بر حوزه‌های دیگر مانند صنایع غذایی و پزشکی، تبلیغات جهانی و خدمات حمل و نقل تأثیرات قابل توجهی داشته است. کسب و کارهای کوچک نیز در این دوران با مشکل کمبود نقدینگی مواجه شده و استارت آپ‌های مجبور شدند فعالیت خود را متوقف کنند. با این وجود بعضی کسب و کارها نیز در این دوره زمانی به رشد چشمگیری دست پیدا کردند. در ادامه شما را با تأثیرات مثبت کرونا بر شرکت‌های بزرگ فناوری جهان آشنا می‌کنیم:

کرونا ویروس و فروش چشمگیر آمازون

شرکت آمازون در ماه‌های گذشته به شدت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و روزانه گزارش‌های زیادی مبنی بر افزایش ثروت بنیان‌گذار این شرکت و رشد ارزش آن منتشر می‌شود. درآمد سه ماه اول سال ۲۰۲۰ شرکت آمازون نشان می‌دهد که رشد این شرکت فقط به دلیل کسب و کار آنلاین نبوده است و فروشگاه‌های فیزیکی آمازون نیز رشد قابل توجهی را تجربه کردند. رشد فروش آنلاین آمازون در سه ماه اول سال، ۲۵ درصد و رشد فروش در فروشگاه‌های فیزیکی هشت درصد بوده است، این آمار در دو سال اخیر بی سابقه بوده است. آمازون در همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، با توجه به افزایش تقاضای مشتریان، ۱۰۰ هزار نیروی جدید در آمریکا استخدام کرد؛ این شرکت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار صرف هزینه‌های مقابله با ویروس کرونا کرده است.

رشد ۲۲ درصدی شرکت مایکروسافت

با توجه به گزارش مالی شرکت مایکروسافت که مربوط به سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ است، درآمد این شرکت ۳۵ میلیارد دلار و درآمد خالص آن ۱۰.۸ میلیون دلار گزارش شده که به ترتیب نشان دهنده رشد ۱۵ و ۲۲ درصدی آن است. با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، انجام کارها از راه دور مورد استقبال شرکت‌های زیادی قرار گرفت، همین اتفاق باعث شد شرکت مایکروسافت از طریق برنامه‌های مایکروسافت آفیس و سرویس‌های ابری خود به سود زیادی دست پیدا کند. افراد بسیاری در این دوره زمانی از برنامه‌هایی مانند تیمز، آژور و دسکتاپ مجازی ویندوز استفاده کردند. علاوه بر این، با توجه به دستورالعمل ماندن در خانه، تقاضا برای برنامه‌های بازی این شرکت مانند "ایکس باکس"، "ایکس باکس لایو" و "ایکس باکس گیم پس" نیز افزایش پیدا کرد. آمازون قصد دارد سرمایه‌گذاری بیشتری روی فروشگاه دیجیتالی خود در مایکروسافت دات کام و فروشگاه‌های ایکس باکس و ویندوز خود انجام دهد.

شیوع کرونا و ارائه محصولات جدید اپل

شرکت اپل نیز همانند بسیاری از شرکت‌های فناوری دیگر تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفت و با افزایش آمار مبتلایان به این ویروس، فروشگاه‌ها و دفاتر چین را به مدت بیش از دو هفته تعطیل کرد. فروش محصولات سخت افزاری این شرکت به جز محصولات پوشیدنی در سه ماه دوم سال ۲۰۲۰ با کاهش رو به رو شد. در مقابل، فروش ایرپاد و اپل واچ رشد ۲۳ درصدی به همراه داشت. همچنین با توجه به اینکه افراد در این دوران بیش از قبل در منزل می‌مانند، استقبال از سرویس‌هایی مانند اپل تی‌وی پلاس و خرید بازی از اپ استور بیشتر از قبل شد و درآمد این سرویس‌ها ۱۷ درصد افزایش پیدا کرد. علاوه بر این شیوع ویروس کرونا مانعی برای ارائه محصولات جدید اپل نشد. این غول دنیای فناوری درماه گذشته محصولاتی مانند مک بوک ایر، آی پد پرو و نسل دوم آیفون اس ای را به نمایش گذاشت؛ البته به نظر می‌رسد ارائه آیفون ۱۲ که اولین دستگاه 5G اپل به شمار می‌رود، تحت تأثیر این بحران قرار بگیرد.

کد خبر 433204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.