استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ضروری است؟

با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا، موضوعاتی مانند ضرورت استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ذهن افراد را درگیر کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، احتمالاً در خیابان رانندگان زیادی را پشت فرمان اتومبیل مشاهده کرده‌اید که از ماسک استفاده می‌کنند و این سوال برایتان پیش امده است که آیا استفاده از ماسک درون خودروی شخصی ضرورت دارد؟ به گفته متخصصان اگر راننده در ماشین تنها است و فرد دیگری همراه او نیست، نیازی به ماسک زدن نیست؛ البته در بعضی موارد استفاده از ماسک درون خودرو نیز توصیه می‌شود که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

در صورتی که افراد دیگری نیز در اتومبیل حضور دارند، استفاده از ماسک توصیه می‌شود. در چنین مواردی بهتر است از گزینه "چرخش دوباره" کولر ماشین (recirculation) استفاده کنید یا به طور کلی کولر را خاموش کرده و پنجره‌های خودرو را باز کنید. همچنین اگر راننده بیمار است و افراد دیگری نیز همراه او در ماشین هستند، باید از ماسک استفاده کند. برخی افراد از حضور داشتن در فضای بیرون احساس نگرانی می‌کنند و ماسک زدن به آن‌ها احساس آرامش بیشتری می‌دهد.

توصیه شده است که افراد از لمس کردن مکرر ماسک به علت احتمال وجود ویروس روی آن خودداری کنند. به گفته محققان چنانچه راننده خودرو قصد طی کردن یک مسیر کوتاه بین دو توقفگاه را دارد، بهتر است درون خودرو نیز از ماسک استفاده کند. در این صورت با کاهش تعداد دفعات لمس ماسک، خطر ابتلا به بیماری کرونا نیز کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 433203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.