نامه احمدی‌نژاد به بن‌سلمان چه بود؟

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

واکنش کدخدایی به خبر رایزنی احمدی نژاد با شورای نگهبان درباره انتخابات ۱۴۰۰

تحرکات انتخاباتی احمدی نژاد این روزها اوج گرفته است. برخی زمزمه‌های خبری نیز حکایت از رایزنی‌های او با شورای نگهبان و حتی تعهد دادنش داشت. موضوعی که امروز به جلسه خبری سخنگوی شورای نگهبان نیز کشیده شد و محور یکی از سوالات از کدخدایی بود. کدخدایی درخصوص رایزنی احمدی‌نژاد با شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده، گفت: هیچ‌گونه رایزنی با شورای نگهبان برای انتخابات ریاست جمهوری به عمل نیامده است و این اخبار تکذیب می‌شود.

وی تاکید کرد: نسبت به صلاحیت افراد همانطور که در مجلس برای هر دوره اظهارنظر می‌کنیم برای انتخابات ریاست جمهوری هم در زمان خودش اظهار نظر می‌کنیم و باید موضوع بررسی شود و امکان بررسی هم وجود دارد و نظر شورا در زمان خودش اعلام می‌شود.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: پیشاپیش درباره کاندیداتوری افراد اعلام نظر نمی‌کنیم و باید پرونده هر فرد در زمان بررسی صلاحیت همان انتخابات بررسی شود.

پس لرزه‌های نامه جنجالی محمود احمدی نژاد به محمد بن سلمان

محمد ناظمی اردکانی وزیر تعاون دولت نهم با اشاره به نامه محمود احمدی نژاد به محمد بن سلمان برای خاتمه جنگ در یمن، گفت: این یک امر بدیهی است که جنگ و نزاع بین دو کشور اسلامی عربستان سعودی و یمن باعث شده هر مسلمانی در هر نقطه‌ای از جهان احساس وظیفه کرده و برای خاتمه آن از هیچ تلاشی فروگذار نکند.

او ادامه داد: قطعاً در این میان دولت‌ها، ملت‎‌ها، اشخاص حقیقی و حقوقی، سازمان‌های مردم نهاد و احزاب هر یک می‌توانند نقش خودشان را ایفا کنند، اما زمانی تلاش آنها نتیجه بخش است که در چهارچوب عرف بین المللی و دیپلماتیک صورت بگیرد، در غیر این‌صورت ممکن است عکس عاید شده و یا اصلاً نتیجه‌ای حاصل نشود.

ناظمی اردکانی افزود: نامه نگاری به رهبران یمن، سردمداران عربستان و رئیس سازمان ملل در صورتی که در امتداد سیاست‌ها و تدابیر نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و چنین مأموریتی به صورت عام یا به طور ویژه محول شده باشد یک اقدام پسندیده است؛ اما در صورتی که این اقدام با هدف خاصی انجام شده و بیشتر جنبه مطرح شدن در فضای رسانه‌ای را داشته باشد؛ نمی‌توان اثرگذاری مثبتی را از آن انتظار داشت.

مصطفی‌معین: هیچ ملاحظه‌ای سیاسی اقتصادی نباید در اولویت سلامت مردم قرار گیرد

مصطفی معین فعال سیاسی و وزیر اسبق وزارت علوم در دوران اصلاحات در یادداشتی با عنوان «امواج کرونا / سلامت دانشجویان!؟" نوشت: بی تردید برخورداری از "زندگی سالم" حق اساسی همه شهروندان و حفظ و تأمین آن مهم‌ترین وظیفه هر حکومتی است. هیچ ملاحظه‌ای از ترجیح سیاست و انتخابات گرفته تا درآمد و اقتصاد و یا برگزاری آزمون‌های سراسری و برنامه آموزشی مدرسه و دانشگاه نباید در برابر "اولویت سلامت انسان" قرار گیرد. هر گونه تصمیم گیری غیرکارشناسانه و شتاب زده و یا بدون توجه به نقش محوری انسان سالم در توسعه، می‌تواند امواج بعدی همه گیری کرونا را در پی داشته، تلفات انسانی، و خسارات اجتماعی و اقتصادی و امنیتی جبران ناپذیری را برای کشور به همراه داشته باشد.

نقش و مسئولیت اصلی و مشترک در این تصمیم گیری و پاسخگویی نسبت به پیامدهای بهداشتی، روانی، اجتماعی و آموزشی آن بر عهده وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و نیز کمسیون‌های آموزش و بهداشت مجلس شورا خواهد بود.

هم اکنون ۱۹ استان کشور در وضعیت قرمز و هشدار قرار دارند و لذا ضروری است که ستاد ملی مبارزه با کرونا با اصل قرار دادن حفظ "سلامت دانش آموزان، دانشجویان و خانواده‌های آنان"، در اسرع وقت به درخواست گروههای کثیری از داوطلبان کنکور سراسری و آزمون‌های کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی در باره به عقب افتادن آزمون‌ها رسیدگی و نتیجه را با دلایل شفاف علمی و منطقی اعلان کنند.

برگزاری جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مجید انصاری، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: از آنجایی که سالن جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام کوچک بود امکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی وجود نداشت. به همین جهت چندین ماه جلسات مجمع حضوری برگزار نشد.

وی ادامه داد: با تدابیری که اندیشیده شد، سالن جلسات مجلس قدیم که سالنی به نسبت بزرگ است برای برپایی جلسات مجمع در نظر گرفته شد.

انصاری گفت: در حال حاضر تمامی تدابیر بهداشتی در راستای رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری جلسات مجمع وجود دارد. هم ضدعفونی ها انجام می‌شود و هم رعایت فاصله اجتماعی امکان پذیر است؛ بنابراین ما هر دو هفته یک بار جلسات مجمع را در این مکان برگزار می‌کنیم.

کد خبر 433184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.