اختیارات شهرداری ها در حوزه محیط زیست افزایش یابد

شهردار شهر میراث جهانی یزد گفت: اگر شهرداری ها اختیار و قدرت اجرایی کافی داشته باشند، بسیاری از مسائل زیست محیط به شکل مطلوبی حل می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمال‌الدین عزیزی امروز (شنبه) در دویست و پنجاهمین جلسه شورای اسلامی شهر یزد اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم بیش از پیش در خدمت مردم شهر باشیم و وظیفه بسیار خطیر و سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده را به سر انجام برسانیم.

وی افزود: هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها فرصتی برای شناساندن بیشتر خدمات شهرداری به مردم بود و ما سعی کردیم با تبلیغات محیطی و برنامه‌هایی که عمدتاً در فضای مجازی صورت گرفت، خدمات و اقدامات شهرداری به مردم معرفی شد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تاکید کرد: بر اساس آماری که به تازگی وزارت کشور اعلام کرده، بودجه شهرداری‌های کشور نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان است که تقریباً ۱۰ هزار میلیارد تومان بیشتر از کل بودجه عمرانی کشور است.

عزیزی تصریح کرد: این بودجه نشان دهنده پتانسیل بسیار قوی در بدنه شهرداری‌ها است که اگر ساماندهی شده و قدرت و اختیارات مناسب واگذار شود، منابعی به وجود می‌آید که به اعتقاد من می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را در کشور حل کند.

وی خاطرنشان کرد: در اختیار قراردادن این منابع علاوه بر اینکه می‌تواند یک مدیریت خوبی را از سوی شهرداری‌ها رقم بزند در تأمین منابع مالی شهرداری‌ها هم کمک بسیار خوبی است.

شهردار یزد با اشاره به موانع ایجاد شده در بحران کرونا و همچنین مسائل اقتصادی جامعه، تأمین منابع مالی مرسومی که تا حالا شهرداری‌ها به آن دسترسی داشتند را در سال جاری خیلی سخت توصیف کرد.

وی تأمین منابع مالی را در حال حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌ها و مسائل شهرداری‌ها دانست و اظهار امیدواری کرد در شورای اسلامی شهر یزد و در کلان موضوع، در شورای عالی استان‌ها این مسئله مورد بررسی قرار بگیرد.

همچنین، در پایان این جلسه از شهردار یزد به مناسبت هفته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تقدیر شد.

کد خبر 433171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.