بیلبوردها و بنرهای بزرگ استفاده از ماسک در سطح شهر نصب می شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه استفاده از ماسک باید به یک جریان فراگیر تبدیل شود،‌ گفت: تشویق مردم به استفاده از ماسک در بیلبوردها و بنرهای بزرگ شهری با شعار «من ماسک می زنم» تکرار شود.

به گزارش ایمنا، قدرت الله نوروزی در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهر اصفهان اظهار کرد: کرونا بخشی از زندگی همه شهروندان در ایران و همه نقاط دنیا شده است بنابراین باید دنبال راهکارهایی برای مقابله با این موضوع باشیم.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته که با سخنگوی وزارت امور خارجه صحبت می‌کردیم وی به گفت و گوی من از طریق ویدئو کنفرانس با شهردار تهران و شهرداران دنیا اشاره کرد و اذعان داشت این کار از لحاظ دیپلماسی شهری بازتاب بسیار خوبی داشته است، موضوعی که می‌تواند باعث انتقال تجربیات میان شهرهای مختلف باشد.

شهردار اصفهان ادامه داد: می‌توان از تجربیات شهرهای دیگر دنیا استفاده کرد تا دیگر مجبور به تجربه کردن بسیاری از اقدامات ناموفق در زمینه مقابله با کرونا نباشیم.

وی با بیان اینکه موضوع استفاده از ماسک باید به یک جریان فراگیر تبدیل شود، تاکید کرد: لازم است مدیریت شهری در این زمینه توصیه‌های کادردرمانی را عملیاتی کند، باید کمپینی توسط حوزه‌های خدمات شهری، حوزه فرهنگی و حوزه روابط عمومی شهرداری در این خصوص راه بیفتد و در بیلبوردها و بنرهای بزرگ شهری تحت عنوان من ماسک می زنم نصب و تکرار شود به نحوی که هر فردی از ماسک نزدن بترسد و قبح اینکار بالا برود، لازم است این موضوع به عنوان مصوبه این جلسه ستاد مدیریت کرونای شهرداری اصفهان تعیین و به عنوان یک امر الزام آور دارای ضمانت اجرا، اجرایی شود.

نوروزی گفت: در سطح شهر وجدان عمومی، ضمانت اجراست اما در خود شهرداری باید نسبت به موضوعات مقابله با کرونا مقید باشیم، از فردا که پنجمین برنامه هر یکشنبه یک افتتاح برگزار می‌شود هیچ فردی نباید بدون ماسک باشد، منطقه متولی، باید این ابزار را داشته باشد و برای رعایت فاصله اجتماعی فکر کند.

وی با بیان اینکه در نشست‌ها، افتتاحیه‌ها و کلیه جمع‌های شهرداری باید ماسک زده شود، اضافه کرد: سلامت مردم، مدیران، کارگران و کارمندان شهرداری برای مدیریت شهری مهم است، کارگرانی که در نقاط مختلف شهر کار می‌کنند باید ابزار حفاظت آنها توسط معاونت خدمات شهری شهرداری فراهم و مسائل کرونا برای آنها تبیین شود.

شهردار اصفهان ماسک زدن را یک تکلیف برای همه ذکر کرد و با اشاره به شیوع بیماری جدید طاعون در چین، تصریح کرد: امروز یکی دیگر از بندهای مصوبات این جلسه اتخاذ راهکارهای لازم برای مبارزه با موش‌ها است. همه موجودات برای حفاظت از انسان آفریده شده اند اما اگر موجودات موذی قرار شد سلامت انسان را به خطر بیندازد لازم است تکلیف آنها روشن شود. بنابراین حوزه خدمات شهری وظیفه دارد با کمک مناطق در زمینه مقابله با موش‌ها اقدام و مردم نیز برای این موضوع تدبیر لازم را بیندیشند تا بیماری دیگری شیوع پیدا نکند.

نوروزی تاکید کرد: اگر میز خدمت در شهرداری تقویت شود رفت و آمدها کم می‌شود بنابراین لازم است مناطق، این موضوع را در دستور کار جدی خود قرار دهند. میز خدمت و خدمات الکترونیکی شهرداری اصفهان از همه شهرهای کشور جلوتر است و باید از این ظرفیت برای قطع رابطه فیزیکی مردم با شهرداری استفاده شود.

کد خبر 433168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.